اتحادیه اروپا امضای پیمان همکاری با تایلند را به تاخیر انداخت

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران: اتحادیه اروپا میخواهد امضای توافقنامه همکاری مالی و سیاسی با تایلند را به علت کودتای نظامی اخیر در این کشور به تاخیر بیندازد.

اتحادیه اروپا امضای پیمان همکاری با تایلند را به تاخیر انداخت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با امضای پیمان همکاری مالی و سیاسی با تایلند خواهان بازگشت آرام این کشور به دموکراسی شده است.

بر اساس این گزارش فرمانده ارتش تایلند در ماه گذشته با برپایی کودتای نظامی قدرت را در اختیار گرفت و قول داده است تا طی 6 ماه آرامش و ثبات را به این کشور بازگرداند. کودتای نظامی تایلند پس از ماه ها بحران و بن بست سیاسی بین احزاب رقیب به وقوع پیوسته است.

اتحادیه اروپا هرگونه دیدار رسمی با مقام های تایلندی را به حالت تعلیق درآورده است. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن توافقنامه همکاری سیاسی و مالی با تایلند امضا نمی نمایند تا زمانی که دولت منتخب مردمی بر سر کار آید. کشورهای اروپایی همچنین در سایر قراردادهای خود با تایلند از جمله همکاری های نظامی تجدیدنظر نموده اند.

پیمان همکاری سیاسی و مالی اتحادیه اروپا با تایلند نوامبر گذشته نهایی شده ولی هنوز به تصویب نرسیده است. با تصویب نهایی این توافقنامه همکاری های اروپا و تایلند در بخش های گردشگری، اشتغال، آموزش،مهاجرت، حمل و نقل و محیط زیست گسترش خواهد یافت.

حجم مبادلات تجاری اروپا و تایلند طی سال 2013 میلادی به بیش از 32 میلیارد یورو رسیده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 605

به "اتحادیه اروپا امضای پیمان همکاری با تایلند را به تاخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا امضای پیمان همکاری با تایلند را به تاخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید