ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان

به گزارش مجله دور زمین، تحولات فعلی در افغانستان در حال درهم شکستن شرایط در این کشور از جمله فرآیند صلح آن هستند .

ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه گفت مردم محلی در افغانستان مشغول تشکیل گروه های شبه نظامی همچنان با هدف مقابله با جنبش طالبان هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا خطاب به مجلس کشورش گفت : ما نسبت به حملات طالبان و تصرف منطقه ها روستایی که خیلی دور از مراکز استانی هستند و بعلاوه موارد فزاینده فرار از ارتش تحت تهدید طالبان نگران هستیم. واحد های شبه نظامی با هدف مقابله با حملات طالبان در حال شکل گیری هستند .

این دیپلمات ارشد ایتالیا گفت: تحولات فعلی در افغانستان در حال درهم شکستن شرایط در این کشور از جمله فرآیند صلح آن هستند .

دی مایو در مورد خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان گفت: این به معنی انتها حمایت بین المللی از افغانستان و انتها نقش آفرینی ناتو در حمایت از نهادهایی که به رشدشان یاری نموده نیست.

دی مایو اظهار کرد: ایتالیا مجدداً بر تعهد اقتصادی خود به نیروهای امنیتی افغانستان از جمله پلیس این کشور تاکید داشته است. هدف ما حمایت از دستاوردهای غیر نظامی به دست آمده در 20 سال گذشته و ادامه دادن به حمایت از مردم افغانستان است.

این اظهارات وزیر خارجه ایتالیا در حالی مطرح شدند که این کشور در تاریخ 30 ژوئن به طور کامل سربازانش را از افغانستان خارج کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1869

به "ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید