آنتی بادی کرونا در چه بدن هایی بیشتر فراوری می گردد؟

به گزارش مجله دور زمین، تهران (پانا) - همچنان که سویه های مختلف ویروس کرونا در دنیا در حال آلوده کردن مردم است، همه گیری بیماری ناشی از این ویروس نیز در شتاب گرفتن است. محققان دانشگاه مونترال کانادا، مطالعه ای ترتیب داده اند تا تاثیر واکسن های مختلف و بعلاوه سابقه ابتلا به بیماری بر روی پادتن های به جای مانده در بدن را آنالیز نمایند.

آنتی بادی کرونا در چه بدن هایی بیشتر فراوری می گردد؟

به گزارش آخرین خبر، نتایج آنالیز های این دانشمندان نشان داده است که واکسن های فایزر و آسترازنکا در مقایسه با آلودگی قبلی به ویروس باعث ایجاد پادتن های بسیار بیشتری در بدن افراد شده اند. این پادتن ها در برابر سویه دلتای ویروس نیز موثر هستند. موضوعی که این دانشمندان مایل بودند آن را مورد آنالیز بیشتری قرار دهند، پادتن موجود در بدن افرادی است که به کووید19 مبتلا شده اند، ولی بیماری آن ها خفیف بوده و در بیمارستان بستری نشده اند.

آن ها 32 بیمار بستری نشده در بیمارستان را انتخاب کردند و 14 تا 21 روز پس از مثبت شدن تست آن ها مطالعه خود را بر روی آن ها انجام دادند. این آزمایش ها زمانی صورت گرفته اند که هنوز سویه های بتا، دلتا و گاما در جهان بروز نکرده بودند.

به گفته دانشمندان، در بدن هر کسی که به کووید19 مبتلا گردد، پادتن ایجاد می گردد، ولی جالب است بدانید که در این مطالعه آن ها دریافتند که پادتن فراوری شده در بدن افرادی که بالای 50 سال سن دارند، بیشتر خواهد بود. این پادتن به مدت 16 هفته پس از ابتلا هنوز در بدن این افراد باقی می ماند. دانشمندان دریافتند که پادتن فراوری شده در اثر ابتلا به سویه اولیه کرونا ویروس، باعث ایجاد محافظت 30 تا 50 درصدی در برابر سویه های بتا، گاما و دلتا نیز می گردد.

چیزی که در این مطالعه عجیب به نظر می رسد، این است که پادتن های ایجاد شده در بدن افراد بالای 50 سال، بیشتر از افراد زیر 50 سال بوده است. البته دانشمندان اذعان دارند که این نتیجه تنها در خصوص سویه دلتا صادق است و در دیگر سویه ها این شرایط درست نیست.

محققین دریافتند که اندازه پادتن موجود در بدن فردی که ابتلای خفیف به ویروس را داشته و واکسینه نیز شده است، دو برابر کسی است که ابتلا داشته و واکسینه نشده است. پادتن های موجود در بدن افراد واکسینه شده نیز عملکرد بهتری در مقابله با بخش تهاجمی ویروس از خود نشان می دهند.

محققین در این مطالعه دریافته اند که بعضی از پادتن های فراوری شده در اثر ابتلا به کووید19 در افراد زیر 49 ساله، توانایی مقابله با ویروس را ندارند و بنابراین واکسیناسیون باید به صورت جدی به وسیله همه افراد پیگیری گردد.

باید مطالعات بیشتری انجام گردد تا بتوان گفت با استفاده از چه روشی می توان برترین محافظت در برابر کرونا ویروس را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2090

به "آنتی بادی کرونا در چه بدن هایی بیشتر فراوری می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی کرونا در چه بدن هایی بیشتر فراوری می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید