220 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شناسایی شد خبرنگاران

به گزارش مجله دور زمین، زیست بوم فناوری و نوآوری حمل ونقل هوشمند در کشور گسترش یافت و در حال حاضر 220 شرکت در این حوزه شناسایی شده است.

220 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شناسایی شد خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی یکی از اولویت های اصلی خود را توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری حمل ونقل هوشمند در کشور قرار داده است. مدلی از حمل و نقل که به دنبال استفاده از فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات در این صنعت است.

سیستم حمل ونقل هوشمند به مجموعه ای از ابزارها، امکانات و تخصص ها از قبیل مفاهیم مهندسی ترافیک، فناوری های نرم افزاری، سخت افزاری و مخابراتی اطلاق می گردد که به صورت هماهنگ و یکپارچه به منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل ونقل به کار گرفته می گردد.

این صنعت جهانی در ایران نیز با کوشش بازیگران این عرصه فرایند رو به رشدی دارد. ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند یکی از این بازیگران است که همت نموده و در حال شناسایی زیست بوم فناوری و نوآوری این صنعت در کشور است. نتیجه این کوشش ها شناسایی 220 شرکت دانش بنیان و 9 سازمان دولتی با 41 زیر بخش بود.

امروزه مسائل و مسائل حمل ونقل از قبیل آلودگی های زیست محیطی، کاهش منابع انرژی، افزایش خسارت های ناشی از سوانح و تصادفات، مسائل نظارت و مدیریت در حمل و نقل برون شهری، افزایش زمان تلف شده و فرایند رشد سریع تقاضای حمل و نقل به ویژه در ساعات اوج درکلان شهر ها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. به همین دلیل استفاده از فناوری اطلاعات می تواند به عنوان راهکاری مناسب برای از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت ترافیک و کاهش مسائل آن باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1735

به "220 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شناسایی شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شناسایی شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید