یک رکورد تازه؛ 53 میلیون زباله الکترونیکی در سال 2019 تولیدشد

به گزارش مجله دور زمین، براساس گزارش منتشر شده از سازمان ملل، در سال 2019 میلادی نزدیک به 53 میلیون تن زباله الکترونیکی در سراسر دنیا فراوری شده است.

یک رکورد تازه؛ 53 میلیون زباله الکترونیکی در سال 2019 تولیدشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، براساس گزارش منتشر شده از سازمان ملل، در سال 2019 میلادی،52.7 میلیون تن زباله الکترونیکی در سراسر دنیا فراوری شده است.

کارشناسان باور دارند میزان ضایعات الکترونیکی دنیای برای ثبت بسیار بالا و میزان بازیافت آنها پایین است.

باتوجه به گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، دنیا در سال گذشته بیشترین میزان از زباله اکلترونیکی را فراوری نموده که بیشتر از وزن تمام بزرگسالان حاضر در اروپا است.

کشورهای آسیایی بیشترین حجم پسماندهای الکترونیکی با وزن حدود 24.9 تن را فراوری نموده اند؛ به دنبال آن آمریکا با حدود فراوری 13.1 تن زباله قرار گرفته است.

اما سرانه فراوری پسماندهای الکترونیکی الگوی مصرف دنیای تجهیزات الکتریکی را به طرز چشمگیری تغییر داده است.

حجم دنیای پسماندهای الکترونیکی در پنج سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است. با چنین سرعتی تا سال 2030، دنیا بیش از 74 تن زباله الکترونیکی فراوری می نماید.

نتایج آنالیز های متعدد نشان داده است، زباله های الکترونیکی برای محیط زیست و سلامتی یک تهدید است؛ این زباله ها حاوی مواد افزودنی سمی و مواد خطرناکی مانند جیوه هستند که به مغز انسان آسیب می رساند.

در حالی که بسیاری از کشورها سیاست های ملی برای جمع آوری علمی و بازیافت زباله های الکترونیکی را افزایش داده اند، اجرای این سیاست در بسیاری از کشورها ضعیف است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1253

به "یک رکورد تازه؛ 53 میلیون زباله الکترونیکی در سال 2019 تولیدشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رکورد تازه؛ 53 میلیون زباله الکترونیکی در سال 2019 تولیدشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید