گوشی ZTE Axon 30 5G با نمایشگر 120Hz و نسل دوم دوربین زیر نمایشگر عرضه می شود

به گزارش مجله دور زمین، با توجه به گفته های ZTE، گویا این شرکت چینی در نظر دارد به زودی گوشی ZTE Axon 30 5G را با نمایشگر 120 هرتزی و نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر راهی بازار کند.

گوشی ZTE Axon 30 5G با نمایشگر 120Hz و نسل دوم دوربین زیر نمایشگر عرضه می شود

سال گذشته، در حالی که تمام شرکت های قدرتمند و معروف حوزه فناوری از جمله اپل، شیائومی و سامسونگ مشغول تولید گوشی هایی بدون هیچ گونه نوآوری خاص بودند، (سوا از گوشی های تاشو)، ZTE به نام یک شرکت چینی از اولین گوشی خود با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر تحت نام ZTE Axon 20 5G رونمایی کرد؛ فناوری هیجان انگیز و جذابی که البته خیلی در این گوشی با پیروزیت تعبیه نشد و تصاویر ثبت شده از طریق آن دوربین پنهان شده در زیر نمایشگر کیفیت لازم را نداشتند.

در نتیجه شرکت چینی تصمیم گرفت به فعالیت خود ادامه داده و نسل دوم این فناوری را با یک گوشی پرچم دار دیگر تحت نام Axon 30 5G در دسترس کاربران قرار دهد. به همین علت امروز اولین پوستر تبلیغاتی از این گوشی هم منتشر شد تا بدین ترتیب به صورت رسمی، در رابطه با این قابلیت و همچنین یک سری از قابلیت های دیگر این گوشی باخبر شویم.

طبق نوشته های روی این پوستر، ZTE گویا پیروز شده راهی پیدا کند تا تراکم پیکسل ها در بالای محل تعبیه دوربین سلفی را به 400 پیکسل بر هر اینچ برساند. بدین ترتیب دوربین اصلا به صورت واضح قابل رؤیت نیست و درواقع باید بگوییم به طور کلی محو می شود.

اما این تمام ماجرا نیست و نمایشگر ZTE Axon 30 5G قرار است ارتقای دیگری هم داشته باشد. سال گذشته، گوشی Axon 20 5G که نسل اول فناوری دوربین زیر نمایشگر را به دنیا معرفی کرد، با نمایشگر 90 هرتزی راهی بازار شد که رفرش ریت قابل قبولی است. اما پرچم دار تازه شرکت با نمایشگری مجهز به رفرش ریت 120 هرتز عرضه می شود که پیشرفت قابل توجهی هم به تعداد میرود.

متأسفانه در این تیزر اگرچه بخشی از گوشی هم به نمایش در آمده اما چیز خاصی جز فریم و صفحه زمینه آن مشخص نیست. این تمام چیزی است که ZTE خواسته کاربران مشاهده کنند که البته هدف خاصی را هم دنبال می کند. اول اینکه وقتی درباره فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر صحبت می کنیم، بیشتر کاربران تمایل دارند اندازه قابل رؤیت بودن آن را مشاهده کنند، در نتیجه مهم ترین بخشی که باید در تصویر حضور داشته باشد بخش بالایی گوشی است.

از طرفی اگر به خاطر داشته باشید، در ZTE Axon 20 5G دوربین سلفی تا حدودی قابل رویت بود، به خصوص اگر از صفحه تصویری با پس زمینه روشن استفاده می شد. اما در این تصویر با اینکه صفحه زمینه روشن است، ولی دیگر هیچ اثری از دوربین سلفی دیده نمی شود که امیدواریم هرچه که ZTE از این نظر پیشرفت داشته، در بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده هم پیشرفت داشته باشد.

صحبت از کیفیت که شد باید به این موضوع اشاره کنیم که گویا آن حوالی که دوربین سلفی تعبیه شده، در نسل گذشته فقط 200 پیکسل بر هر اینچ چگالی داشت اما امسال این اندازه به 400 پیکسل بر هر اینچ رسیده تا بدین ترتیب چگالی ای مشابه چگالی باقی قسمت های صفحه بدست بیاید. لازم به ذکر است گفته می شود نمایشگر این گوشی از پنلی با کیفیت +FHD بهره می برد اما از اندازه آن بی خبریم.

ZTE هنوز رسما اعلام نکرده چه زمانی قصد رونمایی از Axon 30 5G را دارد اما با توجه به شایعه هایی که پیرامون این محصول وجود دارد، احتمالا باید 22 جولای را (31 تیر) تاریخ رونمایی از این محصول بدانیم. این یعنی حدود 9 روز دیگر شاهد رونمایی از محصولی خواهیم بود که نسل دوم فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را با بهبودی های محسوس در خود دارد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1888

به "گوشی ZTE Axon 30 5G با نمایشگر 120Hz و نسل دوم دوربین زیر نمایشگر عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی ZTE Axon 30 5G با نمایشگر 120Hz و نسل دوم دوربین زیر نمایشگر عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید