شیائومی 12 اولترا بسیار قدرتمند ولی ارزان خواهد بود

به گزارش مجله دور زمین، با توجه به اطلاعات منتشر شده از پرچم دار بعدی شیائومی یعنی 12 اولترا به نظر می رسد این گوشی از لحاظ مشخصات فنی بسیار قدرتمند و از لحاظ قیمت هم کاملا ارزان خواهد بود.

شیائومی 12 اولترا بسیار قدرتمند ولی ارزان خواهد بود

طبق گزارش های به دست آمده از اندازه فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال گذشته، شیائومی توانست در رده سوم بهترین فراوریکننده گوشی های هوشمند، بعد از سامسونگ و اپل قرار بگیرد. اما این طور که به نظر می رسد شرکت چینی می خواهد طی چند سال آینده سهم خود را از بازار، به خصوص در بخش گوشی های بالارده که این روزها تمام شرکت ها تمرکز ویژه ای روی آن گذاشته اند افزایش دهد. بنابراین انتظار داریم بیشتر توجه شرکت روی گوشی های سری میکس و پرچم دارانی که با عدد شماره گذاری می شوند قرار بگیرد.

شیائومی 12 اولترا

مثل سال گذشته، شیائومی میخواهد قدرتمندترین پرچم دار خود را با پسوند اولترا راهی بازار کند. این اتفاق اواسط یا اواخر سال 2022 رخ خواهد داد که به طور دقیق اطلاعی از این بابت نداریم. فقط می دانیم نیمه دوم سال جاری باید شاهد رونمایی از آن باشیم و قطعا هم شیائومی 12 اولترا در بازار جهانی در دسترس قرار خواهد داشت. تمام این ها در حالی است که پیش تر شنیده بودیم نماینده تازه شیائومی قرار است در فصل بهار عرضه گردد.

در رابطه با شیائومی 12 اولترا خبرهای خیلی زیادی منتشر نشده است چرا که تا رونمایی از این گوشی زمان بسیار زیادی به جای مانده و طبیعتا نمی توان خیلی به اطلاعات موجود اعتماد کرد مگر اینکه از منابع خبری موثقی منتشر شوند. تا به امروز اطلاعات موثقی که پیرامون این محصول وجود دارد این است که شیائومی می خواهد این گوشی را به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مجهز کند. تراشه ای که برخلاف مدل استاندارد، به وسیله TSMC فراوری می گردد. بعلاوه گفته می گردد تراشه تازه کوالکام در مصرف انرژی هم از مدل استاندارد عملکرد بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت که البته این گفته را نمی توان بدون تست و آنالیز دقیق باور کرد.

جدای از تمام این ها، به نظر می رسد شیائومی می خواهد بیشتر تمرکز خود را روی بخش عکاسی و فیلم برداری منعطف کند. به این صورت که این بار شاهد حضور یک دوربین پریسکوپی با قابلیت بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال خواهیم بود. البته که این روزها پرچم دارانی نظیر گلکسی S21 اولترا و S22 اولترا قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال را هم دارند بنابراین نمی توانیم بگوییم با زوم 5 برابری، می 12 اولترا رکوردشکنی نموده است. مگر اینکه بعدا متوجه شویم مثل نماینده های سامسونگ در این گوشی هم یک لنز تله فوتوی دیگر به کار گرفته شده که بعید به نظر می رسد چون در این صورت هزینه ساخت گوشی بسیار افزایش پیدا می نماید.

همین حالا هم شاید تصور کنید قیمت این گوشی به بیش از 1000 دلار رسیده اما این طور نیست. شیائومی میخواهد در کشور چین این محصول را با قیمت 940 دلار. در بازار جهانی هم به احتمال بسیار فراوان با قیمت 1000 دلار به فروش برساند. اضافه کردن یک دوربین تله فوتوی دیگر قیمت این گوشی را به بیش از 1000 دلار می رساند و آن تأثیری را که شیائومی می خواهد با قیمت پایین روی کاربران بگذارد خنثی خواهد شد.

شیائومی 12U

از بحث مشخصات و قیمت که بگذریم، می رسیم به نام پرچم دار تازه شرکت که طبق شنیده ها قرار است به شکل خلاصه شده شیائومی 12U نام گذاری گردد. گویا سیاستی که شرکت در قبال کاهش طول نام پرچم دارهایش در پیش گرفت راضی کننده نبود که حالا شیائومی می خواهد آن را کوتاه تر کند. از این جهت چنین ادعایی مطرح شده که یکی از کارمندان شرکت در طول مصاحبه ای، پرچم دار مورد انتظار شیائومی را اینگونه خطاب کرد. همین شخص چند هفته قبل در رابطه با پرچم دار قدرتمندی با نام رمز Big Cup XL صحبت کرد و گفت این گوشی به زودی رونمایی خواهد شد که ممکن است همان شیائومی 12 اولترا باشد.

کاهش نام واقعا سیاست خوبی است. در حال حاظر مثلا یک سری از گوشی های شیائومی هستند که نام بسیار طولانی دارند. مثلا می 10 Extreme Commemorative Edition یا ردمی K40 Game Enhanced Edition. این در حالی است که شرک چینی تصمیم گرفت مدل مخصوص بازی ردمی K50 را تنها ردمی K50 گیمینگ نام گذاری کند.

در حال حاضر اطلاعاتمان در رابطه با شیائومی 12 اولترا به همین اندازه باقی خواهد ماند تا ببینیم چه خبرهای بیشتری پیرامون آن منتشر خواهد شد.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2167

به "شیائومی 12 اولترا بسیار قدرتمند ولی ارزان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 اولترا بسیار قدرتمند ولی ارزان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید