گلکسی S22 سه برابر زودتر از آیفون 13 ارزش خود را از دست می دهد!

به گزارش مجله دور زمین، شاید عجیب به نظر برسد اما باید بدانید گوشی گلکسی S22، سه برابر زودتر از آیفون 13 و یا حتی پیکسل 6 (با نسبت کمتر)، ارزش خود را از دست می دهد.

گلکسی S22 سه برابر زودتر از آیفون 13 ارزش خود را از دست می دهد!

شرکت های تولیدکننده گوشی هر سال گوشی های زیادی را راهی بازار نموده و قیمت مختلفی هم برای آن ها در نظر می گیرند. در این بین، پرچم دارها بیشترین قیمت را دارند که از جمله آن ها می توان به سری آیفون 13، گلکسی S22 و پیکسل 6 اشاره نمود که قدرتمندترین مدل های هر سری با قیمتی نزدیک یا بیشتر از 1000 دلار در دسترس قرار گرفتند. اما به نظر می رسد اگر حین خرید یک گوشی، نیم نگاهی هم به فروش آن بعد از مدتی دارید، باید حتما آیفون را انتخاب کنید چون با توجه به گزارش منتشر شده از فروشگاه SellCell، ظاهرا این گوشی ها کمتر از هر گوشی دیگری ارزش خود را بعد از گذشت مدتی از دست می دهند.

آیفون 13 به عنوان مدل استاندارد پرچم داران تازه اپل، در مدل پایه 800 دلار قیمت دارد، گلکسی S22 هم همینطور و پیکسل 6 هم 600 دلار قیمت گذاری شده است. حالا SellCell که یک فروشگاه بزرگ و مطرح به شمار میرود، تصمیم گرفت ارزش این گوشی ها را بعد از گذشت دو ماه مورد آنالیز قرار دهد که به نتیجه بسیار جالبی هم برخورده است.

دو ماه، مدت زمان زیادی نیست اما آمار مربوط به آن می تواند ارزش محصولات یادشده را در درازمدت هم نشان دهد. طبق آنالیز های انجام شده، آیفون 13 توانست ارزش خود را به شکل عجیبی حفظ کند به طوری که برای خرید یک مدل دست دوم، باید بهایی نزدیک به بهای اصلی خود گوشی را بپردازید. البته این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد اما به صورت کلی، در رابطه با آیفون ها صدق می نماید و بارها هم گزارشی در رابطه با این موضوع منتشر شده است.

فروشگاه دیجیتالی SellCell اطلاعاتی را منتشر نموده که مربوط به آنالیز دو ماهه قیمت گوشی های یادشده بعد از عرضه است. نتیجه این شد که گلکسی S22 بعد از این مدت، 53.2٪ از ارزش خود را از دست داد که مقدار بسیار زیادی به شمار میرود. در واقع بهتر است بگوییم سری گلکسی S22 در مقایسه با سایر گوشی های دیگر، کم ارزش ترین گوشی ها به حساب می آیند، البته اگر بخواهیم آن ها را به صورت دست دوم به فروش برسانیم.

بعد از گلکسی S22 هم پیکسل 6 قرار گرفته است که بعد از گذشت دو ماه، 41.5٪ از سهم خود را از دست داد؛ این مقدار اگرچه زیاد به نظر می رسد اما باز هم در مقایسه با سری گلکسی S22، بسیار بهتر است. در مقایسه با این دو گوشی اندرویدی، آیفون 13 بعد از دو ماه فقط 16.4٪ از ارزش خود را از دست داد که فوق العاده به نظر می رسد. البته جالب تر این است که بدانید هم پیکسل 6 و هم آیفون 13، در ماه نخست ارزش خود را بیشتر از مقادیر یادشده از دست دادند. مثلا آیفون 18.7٪ کاهش قیمت پیدا کرد اما بعد از یک ماه، بار دیگر ارزش خود را بدست آورد.

بعضی از کاربران معتقد هستند چون آیفون ها کم هستند، ارزش زیادی دارند. در نتیجه تصور بر این بود که اگر بخواهیم ارزش گوشی های گوگل را که حتی بازار عرضه محدودی هم دارند در نظر بگیریم، باید بعد از گذشت مدتی، کمتر دچار افت قیمت می شدند. این در حالی است که کاهش قیمت آن ها بعد از گذشت دو ماه به بیش از 40٪ رسید تا بار دیگر ثابت گردد کلا این موضوع نه فقط به خاطر برند بلکه به خاطر آیفون و اندروید بودن است که وجود دارد.

نام گوشیگلکسی S22پیکسل 6آیفون 13
کاهش قیمت بعد از یک ماه46.8٪43.1٪18.7٪
کاهش قیمت بعد دو یک ماه46.8٪41.5٪16.4٪

البته یک سری جزئیات هم وجود دارد. مثلا گلکسی S22 پلاس در مدل پایه، 53.8٪ از ارزش خود را بعد از دو ماه از دست داد (575 دلار) که سریع تر از تمام گوشی های سامسونگ است. بدترین گوشی گوگل هم پیکسل 6 پرو در مدل 256 گیگابایتی بود که 45.7٪ افت قیمت داشت (480 دلار) و در بین گوشی های اپل هم آیفون 13 مینی مطابق انتظار بعد از دو ماه، 29.2٪ از ارزش خود را از دست داد که طبیعی هم بود چون در حالت عادی هم این گوشی طرفداری ندارد چه برسد به اینکه کسی در پی مدل دست دوم آن باشد. در بین محصولات اپل، آیفون 13 پرو مکس با افت قیمت تنها 3.8٪، ارزشمندترین آیفون لقب گرفت.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2223

به "گلکسی S22 سه برابر زودتر از آیفون 13 ارزش خود را از دست می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 سه برابر زودتر از آیفون 13 ارزش خود را از دست می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید