کوالکام کیفیت صدای بی سیم را با استاندارد Snapdragon Sound بالاتر می برد

به گزارش مجله دور زمین، کمپانی کوالکام که بیش از هر چیز به فراوری چیپست های موبایلی اسنپ دراگون شهرت دارد، به تازگی استاندارد صوتی تازه ای با نام اسنپ دراگون Sound را معرفی نموده است که اتصال بهتری بین گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های بی سیم ایجاد می نماید.

کوالکام کیفیت صدای بی سیم را با استاندارد Snapdragon Sound بالاتر می برد

این کمپانی از این پس فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری خود را تحت برند اسنپ دراگون Sound یکپارچه خواهد نمود. طبق ادعای کوالکام، این استاندارد صوتی زنجیره ای بهینه از فناوری ها و سخت افزارهای رده بالای صوتی را برای گوشی های هوشمند و سایر محصولات صوتی بی سیم ارائه خواهد نمود.

این استاندارد دستگاه های مختلفی از جمله گوشی ها، لپ تاپ ها، هدفون ها و ایربادهای بی سیم، کنترلرهای گیمینگ، ابزارهای پوشیدنی، گجت های واقعیت مجازی و حتی خودروها را پشتیبانی خواهد نمود.

کمپانی آمریکایی همرمان با معرفی چیپ پرچم دار اسنپ دراگون 888، تیزری از فناوری اسنپ دراگون Sound هم منتشر و اعلام نموده بود که کاربران می توانند به تجربه این تکنولوژی در امسال امیدوار باشند.

کمپانی هایی مانند شیائومی که در حال حاضر نیز در تست های DxOMark رتبه بالایی در بخش کیفیت صدا کسب نموده اند، جزو اولین شرکت هایی خواهند بود که از این استاندارد صوتی در محصولات خود بهره می گیرند.

البته دستگاه هایی که قرار است به استاندارد صوتی اسنپ دراگون Sound مجهز شوند، باید پیش از هر چیز به استانداردهای زیر مجهز شده باشند:

  • پلتفرم های موبایلی اسنپ دراگون سری 8
  • سیستم اتصالی موبایل FastConnect 6900 کوالکام
  • چیپ های مجتمع صوتی بلوتوث کوالکام از سری ها QCC514x, Qcc515x و QCC3056
  • تکنولوژی نویز کنسلینگ فعال (ANC) کوالکام
  • استاندارد aptX 24-bit کوالکام با فرکانس 96 کیلوهرتز و تاخیر 89 میلی ثانیه
  • استاندارد صوتی فوق پهن باند aptX Voice کوالکام
  • کدک صوتی Aqsti و آمپلیفایر اسپیکر هوشمند WCD938x و WSA883x کوالکام
  • Audio and Voice Communication Suite کوالکام

گفتنی است که تمامی استانداردهای صوتی نام برده شده در حال حاضر تنها در چیپست های پرچم دار اسنپ دراگون سری 8 مانند اسنپ دراگون 888 موجود هستند و به همین دلیل هم ایسوس راگ فون 5 بالاترین امتیاز را در بخش کیفیت صوتی DxOMark کسب نموده است.

این دستگاه هنوز معرفی نشده، با این حال به دلیل بهره مندی از سیستم بهینه سازی صوتی اسنپ دراگون Audio توانسته صندلی بهترین کیفیت صوتی را تصاحب کند.

جیمز چپ من، نایب رئیس و مدیر اجرایی بخش صوت، موسقی و پوشیدنی های کوالکام درباره این استاندارد جدید گفته است:

با توجه به گفته های این مدیر ارشد کوالکام، می توان امیدوار بود که بعد از این با استفاده از محصولاتی که به این استاندارد مجهز شده اند، تاخیر و مسائل فنی در هنگام اتصال بی سیم به ابزارهای صوتی دیگر به یک خاطره در گذشته تبدیل گردد.

اسنپ دراگون Sound از کیفیت صوتی فوق العاده 24 بیت و 96 کیلوهرتز پشتیبانی می نماید که صدایی شفاف را ارائه می نماید و در تجربه کاربری جذابی را در زمینه های مختلف مانند پخش موسیقی، گیمینگ، ویدیو کنفرانس و … در اختیار کاربران می گذارد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1666

به "کوالکام کیفیت صدای بی سیم را با استاندارد Snapdragon Sound بالاتر می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام کیفیت صدای بی سیم را با استاندارد Snapdragon Sound بالاتر می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید