کشورهای مختلف دنیا مشتری نخستین قرص ضد کرونا

به گزارش مجله دور زمین، تعدادی از کشورهای مختلف دنیا متقاضی نخستین داروی کووید 19 که به وسیله دهان وارد بدن بیمار می گردد، هستند؛ این قرص خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید 19 را به نصف کاهش می دهد.

کشورهای مختلف دنیا مشتری نخستین قرص ضد کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت داروسازی مِرک که به تازگی خبر از ساخت نخستین قرص ضد کرونای دنیا داده اعلام نمود، با دولت سنگاپور قراردادی را امضا نموده که براساس آن این داروی خوراکی ضد کرونا را برای آن فراهم کند.

شرکت داروسازی آمریکایی مِرک می گوید قرص جدیدی فراوری نموده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید 19 را به نصف کاهش می دهد و کارشناسان هم این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف نموده اند. شرکت داروسازی مِرک قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه دهد. این قرص به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می نماید و اولین داروی کووید 19 است که به وسیله دهان وارد بدن بیمار می گردد.

پانگ لی ل ، مدیر عامل شرکت مِرک در سنگاپور و مالزی، این توافق نامه را نمونه دیگری از استراتژی آینده نگر سنگاپور در زمینه مدیریت همه گیری و تعهد دولت برای سرمایه گذاری در داروها و واکسن های نوآورانه برای مبارزه با همه گیری توصیف کرد.

استرالیا هم قرص شرکت داروسازی مِرک را خریداری نموده است، در حالی که تایلند، کره جنوبی، تایوان و مالزی در حال مذاکره برای خرید آن هستند. فیلیپین هم امیدوار است آزمایش این قرص بتواند به آن اجازه دسترسی دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1978

به "کشورهای مختلف دنیا مشتری نخستین قرص ضد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای مختلف دنیا مشتری نخستین قرص ضد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید