ویروس کرونا در 18ماه 65میلیون نفر قربانی می نماید

به گزارش مجله دور زمین، گروهی از محققان آمریکایی 3 ماه قبل از شیوع ویروس کرونا در چین یک مدلسازی رایانشی پیش بینی کردند این ویروس طی 18 ماه منجر به مرگ 65 میلیون نفر می گردد.

ویروس کرونا در 18ماه 65میلیون نفر قربانی می نماید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از دیلی میل، 3 ماه قبل از شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین، جمعی از کارشناسان آمریکایی هشدار داده بودند این ویروس احتمالا به مرگ میلیون ها نفر منجر می شوند.

محققان مرکز جان هاپکینز به عنوان بخشی از یک تحقیق در اکتبر 2019، یک مدل فرضی از بیماری مسری را روی رایانه مدلسازی کردند.

این شبیه سازی رایانشی پیش بینی کرد احتمالا فقط طی 18 ماه 65 میلیون نفر از سراسر دنیا قربانی این ویروس می شوند. ویروس مرگبار کرونا هم اکنون در چین فراگیر شده و 41 نفر را به کام مرگ فرستاده است. این در حالی است که بیش از 1200 نفر نیز به آن مبتلا شده اند. اما کارشناسان معتقدند رقم واقعی بسیار بالاتر از این آمار است.

اریک تونر محقق ارشد این پژوهش در جان هاپکینز می گوید: هنگامیکه اخبار شیوع ویروس کرونا در ایالت ووهان چین منتشر شد، من چندان تعجب نکردم. از مدت ها قبل فکر می کردم کرونا، ویروسی است که احتمالا یک اپیدمی جدید به وجود بیاورد. هنوز نمی دانیم این بیماری تا چه حد مسری است. فقط می دانیم کرونا به وسیله لمس انسان ها منتقل می گردد.

نخست به نظر می رسد شدت اپیدمی کرونا نسبت سارس کمتر باشد. اما آنالیز های بیشتر نشان می دهد کرونا احتمالا سریع تر از سارس منتقل می گردد. ویروس کرونا عفونتی است که مجرای تنفسی را آلوده می نماید.

شبیه سازی رایانه تونر نشان می دهد پس از 6 ماه تقریبا در تمام کشور های دنیا مواردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده می گردد. طی 18 ماه 65 میلیون نفر به دلیل ابتلا به آن قربانی می شوند. شبیه سازی رایانشی تونر براساس یک ویروس خیالی به نام CAPS انجام شد. در این فرضیه ویروس مذکور در مزارع خوک برزیل به وجود آمده بود. این ویروس در مقابل واکسیناسیون مدرن مقاوم بود و بنابراین نسبت به سارس نیز مرگبار و ابتلا به آن آسان تر بود.

البته شیوع این بیماری در ایالت ووهان چین نشان دهنده یک اپیدمی دنیای نیست، اما تا به امروز در 10 کشور (آمریکا، تایلند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ویتنام، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو و نپال) موارد ابتلاد به این ویروس مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 863

به "ویروس کرونا در 18ماه 65میلیون نفر قربانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا در 18ماه 65میلیون نفر قربانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید