کشف دندان مصنوعی 400 ساله در ایتالیا

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف، این دندان مصنوعی که در صومعه سن فرانسیسکو لوکا کشف شده، شامل سه دندان پیش و دو دندان نیش است که از طریق یک تکه سیم طلا کنار هم نگه داشته شده اند.

کشف دندان مصنوعی 400 ساله در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

سیمونا مینوزی آسیب شناس بیماری های باستانی (paleopathology) در دانشگاه پیزا می گوید: این نخستین شواهد باستانی از ساخت دندان مصنوعی با استفاده از فناوری سیم طلا است.

محققان ژورنال ایمپلنت کلینیکی دندان و تحقیقات مرتبط، درباره این دندان مصنوعی باستانی می نویسند: قسمتی از ریشه دندان قبل از برش پایه دندان برداشته شده است و سپس دندان ها با یکدیگر تراز شده و یک لایه نازک طلایی در درزها قرار داده شده است.

اسکن میکرو سی تی نیز وجود دو میخ طلایی در ریشه دندان ها و همچنین یک سیم طلا که داخل دندان ها رد شده را تایید می نماید. این دندان مصنوعی از طریق نخ به بقیه دندان های فرد متصل می شده است.

هرچند توصیف های دیگر از اشیای مصنوعی مشابه، مربوط به این دوران در متون وجود دارد اما هیچ شواهد باستانی دقیقی در این باره وجود ندارد. دندان مصنوعی یافت شده در مقبره نخستین نمونه از این دست هستند. به همین دلیل برای تاریخ دندانپزشکی ارزش خاصی دارند.

این دندان ها در کنار بقایای 100 نفر یافت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 627

به "کشف دندان مصنوعی 400 ساله در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دندان مصنوعی 400 ساله در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید