چرا تلویزیون از ویتنامی ها عذرخواهی کرد؟

به گزارش مجله دور زمین، کارگردان مستند به وقت جام درباره بخش قابل تأمل مستند ویتنام گفت: لازم بود که یکی از بخش های تاریک تاریخ ایران به واسطه به وقت جام برملا گردد.

چرا تلویزیون از ویتنامی ها عذرخواهی کرد؟

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، به وقت جام نام مستندی است که کار پخش آن از ایام جام جهانی شروع شد و حالا دوباره در ایام جام ملت های آسیا از دو شبکه سه و افق روی آنتن می رود. در بخش ویتنام این مستند به نکته ای پرداخته شد که تاکنون صحبتی از آن نشده بود. ماجرا از این قرار است که راوی از مردم ویتنام عذرخواهی می نماید. اما این عذرخواهی چه دلیلی دارد؟ این همان رازی است که مخاطب را با مستند به وقت جام که تاکنون بخش هند و ویتنام آن روی آنتن رفته و به مرور کشورهای دیگر هم فراوری می شوند و به پخش می رسند. در حال حاضر یمن جزو فراوریاتی است که به زودی دو شبکه سه و افق روی آنتن خواهند برد.

نکته اصلی ویتنام به وقت جام به ماجرای حضور هواپیماهای ایرانی در جنگ ویتنام آمریکا برمی گردد، جایی که مسئولین نیروی هوایی وقت به حمایت از آمریکایی ها، هواپیماهای ایرانی را به پرواز درآوردند تا بر عمق فاجعه استکبار در ویتنام افزوده گردد، حتی در ادامه این مستند می بینیم که مصاحبه ای انجام می دهند و می گویند که خلبانان ایرانی رفته اند، خانواده ها نگران نباشند در امنیت هستند.

به وقت جام نشان می دهد که رژیم پهلوی حوزه نظامی ایران را در خدمت سیاست های آمریکا قرار داده بود و ظالم را در مقابل مظلوم، کمک می داد. به گفته کارگردان این مستند، لازم بود که این بخش تاریک تاریخ ایران به واسطه به وقت جام برملا گردد. عذرخواهی راوی این مستند هم از تاریخی بود که رخ داده است.

او به خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران گفت: علاوه بر شبکه سه، شبکه افق هم این مستند را روی آنتن می برد. شاید آن دسته از مخاطبینی که نتوانسته اند این مستند را از قاب شبکه سه ببینند در شبکه افق، به وقت جام را دنبال نمایند. مصداق شاخص آن پخش قسمت نخست مستند به وقت جام درباره هندوستان است که امشب ساعت 20:20 روی آنتن می رود. در بخش اول، به ارتباط میان ایرانی ها و هندی ها در طول تاریخ اشاره می گردد و سپس بحث استعمار انگلستان مطرح می گردد، زمانی که بریتانیایی ها برای پیشرفت در انقلاب صنعتی، سرمایه های هندی ها را نابود می کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 324

به "چرا تلویزیون از ویتنامی ها عذرخواهی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تلویزیون از ویتنامی ها عذرخواهی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید