پیغام سفارت روسیه درباره تبعات فشارهای آمریکا و انگلیس بر ایران

به گزارش مجله دور زمین، ایسنا نوشت: سفارت روسیه در لندن طی پیامی تاکید نمود که افزایش فشار بر ایران از سوی آمریکا و انگلیس به تنش ها در خلیج فارس دامن می زند.

پیغام سفارت روسیه درباره تبعات فشارهای آمریکا و انگلیس بر ایران

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در لندن با انتشار پیغامی نسبت به افزایش تنش ها در خلیج فارس هشدار داد و تاکید نمود که این وضعیت در نتیجه فشارهای آمریکا و به دنبال آن، انگلیس بر ایران است.

در این پیغام آمده است: ما اطمینان داریم که افزایش فشارها بر ایران از سوی آمریکا و انگلیس، به ویژه به دلیل ایجاد ائتلافی موسوم به ماموریت محافظت از دریانوردی آزاد تنها منجر به تشدید تنش ها در خلیج فارس خواهد شد.

در ادامه پیغام سفارت روسیه آمده است: مسکو سال هاست که از رویکرد دیپلماتیک برای حل بحران های منطقه حمایت نموده است. ما بر این باوریم که این، تنها به وسیله ایجاد یک سیستم فراگیر امنیت منطقه ای به دست خواهد آمد. به همین منظور، یک سازوکار مبنی بر مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس که در سال 2004 توسط روسیه طراحی شد و اکنون طبق آخرین روندها به روز رسانی شده است، می تواند راهگشا باشد.

در این میان، دیپلمات های روس نیز این پیشنهاد را با طرف انگلیسی در میان گذاشته و تاکید نموده اند که مسکو آماده رایزنی درباره این مسئله با تمام طرف های مربوطه است.

بنابر این گزارش، تنش ها در خلیج فارس از زمان اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب افکن ها به منطقه افزایش یافته است. آمریکا همچنین با ادعای اینکه ایران در چند حادثه دریایی اخیر در آب های خلیج فارس دست داشته است اعلام نموده که میخواهد یک نیروی دریایی بین المللی برای محافظت از کشتیرانی در این منطقه ایجاد کند که با مخالفت شدید ایران روبرو شده است.

تاکنون کشورهای بزرگی همچون آلمان اعلام نموده اند که قصد ندارند به این ائتلاف بپیوندند.

مقامات کشورمان بارها تاکید نموده اند که نیروهای خارجی باید خلیج فارس را ترک نمایند و تامین امنیت این منطقه و محافظت از کشتی ها باید بر عهده ایران و سایر بازیگران منطقه ای باشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 394

به "پیغام سفارت روسیه درباره تبعات فشارهای آمریکا و انگلیس بر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام سفارت روسیه درباره تبعات فشارهای آمریکا و انگلیس بر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید