پلیس فرانسه دستبندها را زمین انداختند

به گزارش مجله دور زمین، مأموران پلیس و ژاندارمری فرانسه در اعتراض به سخنان اخیر وزیر کشور، دستبندهای خود را بر زمین انداختند.

پلیس فرانسه دستبندها را زمین انداختند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، مأموران پلیس و ژاندارمری فرانسه در اعتراض به سخنان اخیر وزیر کشور، دستبندهای خود را بر زمین انداختند.

صدها تن از مأموران پلیس به دعوت مهم ترین اتحادیه صنفی نیروهای پلیس در پاریس، سنت اتی ین، مارسی، تولوز، بوردو، نیس، لیل و چند شهر دیگر فرانسه در برابر کلانتری ها و فرمانداری ها تجمع کرده و خواستار حمایت دولت شدند.

آن ها در حالی که در چند ردیف به صف شده بودند، پس از آن که در حرکتی نمادین دستبندها و برخی دیگر از وسایل خود را روی زمین انداختند، سرود ملی فرانسه را خوانده و شعار کاستنر، استعفا سر دادند.

در پی بالا دریافت اعتراضات عمومی در روزهای اخیر علیه رفتارهای خشن و نژادپرستانه پلیس، کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه هشدار داده بود که با چنین رفتارهایی برخورد خواهد کرد. او گفت که با هر گونه رفتار نژادپرستانه پلیس بدون مدارا برخورد می کند. ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز پیش از او گفته بود که مأموران پلیس و ژاندارمری این کشور نژادپرست نیستند.

اظهارات کاستنر که در واکنش به راهپیمایی های گسترده فرانسه پس از مرگ جورج فلوید در آمریکا بیان شد، این بار موج اعتراضات را در جبهه دیگر، یعنی در نزد مأموران پلیس برانگیخت.

روز جمعه نیز گروهی از مأموران پلیس برای اعتراض به نبود حمایت از سوی دولت، در میدان اتوال پاریس تجمع کردند.

تظاهرات ضدنژادپرستی در فرانسه در روزهای اخیر به خونخواهی جوانی به نام آداما ترائوره بدل شد که در سال 2016 در حومه پاریس پس از آن که به شکلی خشونت آمیز به دست پلیس بازداشت شد، در بازداشتگاه جان باخت.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1219

به "پلیس فرانسه دستبندها را زمین انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه دستبندها را زمین انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید