نیروهای خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند

به گزارش مجله دور زمین، نیروهای وابسته به وابسته به ژنرال خلیفه حفتر شنبه شب یک کشتی وابسته به ترکیه را توقیف کردند.

نیروهای خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای شرق لیبی) شنبه شب یک کشتی ترکیه ای را در دریای مدیترانه توقیف نموده و آن را به بندر راس الهلال در شرق لیبی منتقل کردند.

نیروهای حفتر اعلام کردند که توقیف این کشتی در جریان گشت زنی در آب های منطقه ای لیبی و در ساحل درنة و در مرز دریایی بر اساس توافق امضا شده میان ترکیه و دولت وفاق ملی به رهبری فائر السراج، رخ داد.

بر اساس گزارش ها، این کشتی با پرچم کشور گرانادا در حال حرکت بوده اما سرنشینان آن ترکیه ای بودند.

نیروهای حفتر اعلام کردند با انتقال این کشتی به بندر راس الهلال، بازپرسی و تحقیق از محموله آن و اتخاذ اقدامات مرسوم بین المللی درباره آن انجام می گردد.

نیروهای حفتر پیشتر هشدار داده بودند که کشتی های ترکیه ای را در صورت نزدیک شدن به سواحل لیبی هدف قرار داده و آنها را غرق می نمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر(چهارشنبه 6 آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند، که با واکنش شدید کشورهای حاشیه مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان روبرو شد.

ترکیه همچنین با لیبی توافقی برای همکاری های نظامی و امنیتی امضا نموده است. این توافق که می تواند راه را برای اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی باز کند، در مجلس ترکیه تصویب شد.

تأیید توافق آنکارا و طرابلس چند روز پس از آن صورت می گیرد که سراج در سفر به ترکیه با اردوغان ملاقات و گفت وگو کرد. به نوشته رسانه های خبری، اردوغان در ملاقات با سراج در خصوص این توافقنامه گفته است که این توافقنامه دریایی حقوق و منافع ترکیه را حفظ می نماید.

شهر طرابلس ماه هاست که تحت حمله نیروهای ژنرال خلیفه حفتر واقع شده است. حفتر که با حمایت امارات عربی متحده و عربستان سعودی در شرق لیبی دولت تشکیل داده، در کوشش است تا با تصرف طرابلس، جایگزین دولت رسمی این کشور گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 787

به "نیروهای خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید