نقش موثر دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه

به گزارش مجله دور زمین، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نقش دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه را موثر دانست و گفت: دانشجویان باید روحیه نشاط و طراوت حرفه ای را در خود بپرورانند و آن را به بیماران نیز انعکاس دهند تا بتوانند در تسکین آلام افراد آسیب پذیر جامعه یاری کننده باشید.

نقش موثر دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه

به گزارش خبرنگاران، دکتر زالی در سومین نشست هم اندیشی با جوانان بهشتی با تاکید بر اینکه روحیه نشاط و طراوت حرفه ای را در خود بپرورانید، گفت: انتخاب نام جوانان بهشتی عنوانی بسیار پسندیده و شایسته برای این برنامه فاخر هست، چرا که همان گونه که مستحضرید در دنیای امروز بحث برندینگ و عنوانی خاص برای هر امری، فی نفسه آثار ممتاز متعددی دارد، که ایجاد این عنوان می تواند برند سازی نسل جوان ما باشد.

وی اضافه کرد: دانشجویان برگزیده از صندلی متفاوتی در دانشگاه و جامعه برخوردار هستند که باید در راستای نام جوانان بهشتی تلاشی مضاعف در ابعاد گوناگون کنید. در واقع امروزه ما شاهد این مسأله هستیم که در بعضی از گروه های علوم تجربی، کنشگرهای اجتماعی به مرحله ظهور نمی رسد که البته با آسیب شناسی های که صورت پذیرفته می توان با فراهم کردن فضاهای متنوع در دانشگاه ها آن را مرتفع کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید نمود: مشارکت و نقش آفرینی دانشجویان در عرصه های گوناگون می تواند چگالی اثربخشی را در مراودات اجتماعی بیش از پیش افزایش دهد و این مهم میسر نمی گردد مگر اینکه کارهای فرهنگی، هنری و ورزشی در کنار کسب علم و دانش و فعال تر شدن دانشجویان توسعه یابد.

وی گفت: جوانان همان گونه که در حال پرورش دادن استعداهای نهفته خود هستند، همسالان خود را هم وارد این جهت نمایند تا ما شاهد این دورهمی های شما در سطح گسترده باشیم.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: در حوزه سلامت امر نقش آفرینی دانشجویان در دانشگاه امری مهم تلقی می گردد چرا که موجب ارتقا سلامت جسمی و روانی، ابتدا در خود آنها و سپس در بیماران جامعه می گردد؛ پس شایسته است آنها روحیه نشاط و طراوت حرفه ای را در خود بپرورانند و این مهم را به بیماران نیز انعکاس دهند تا بتوانند در تسکین آلام افراد آسیب پذیر جامعه یاری نماینده باشید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بهداشت روان و تکامل آن یکی از نکات بسیار مهم است که باید برای مبحث کمال گرایی به آن توجه ویژه تری گردد، به این دلیل که این امر به عنوان هدف غایی برای کسب کمال گرایی بسیار یاری نماینده است.

دکتر زالی تاکید نمود: صفت کمال گرایی در این حرکات فرهنگی، هنری و ورزشی نمایان می گردد، لذا می طلبد که با انرژی و تلاش بیشتری دنبال گردد. ورزش و فعالیت های رقابتی در ایجاد پروفایل نوین زیست شناختی اثربخش است، بنابراین ضروری است دانشجویان برگزیده در این جهت به گونه ای متمایز گام بردارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: از مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه این تقاضا را دارم که به گونه ای عمل کند که آمادگی های لازم و کافی را برای حضور هر چه پر رنگ تر در کلیه جشنواره ها و همایش ها داشته باشد.

در ادامه سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:دانشجویانی که امروز برای اعزام به چهارمین المپیاد ورزش های همگانی بدرقه می شوند بی شک باعث رشد و بالندگی کشور و دانشگاه می شوند. ویژگی های خاص دانشجویان فرهیخته در ابعاد گوناگون زبان زد است چرا که آنها قشر جوانی هستند که استعدادهای خود را شناسایی و آن ها را به صورت شایسته شکوفا کردند.

وی همچنین ادامه داد: هر انسانی دارای دو شخصیت حقیقی و حقوقی است؛ به این معنی که شخصیت حقوقی دانشجویان کسب علم و تحصیل در دانشگاه مورد علاقه تان است و شخصیت حقیقی تان پرداختن به امور فرهنگی، هنری، ورزشی و... هست که با عشق به انجام آن می پردازید.

به گزارش مفدا، دکتر امام هادی گفت: وظیفه ما مسوولین است که با تمام امکانات برای انعکاس شخصیت حقیقی دانشجویانتلاش کنیم و تمام انرژی شما را بدین منظور به کار بگیریم تا در جهت صحیح قرار بگیرند.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به رسالت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر مدیریت امور به دست خود دانشجویان، اظهار داشت: به امید روزی که دانشگاه بزرگ علوم پزشکی شهید بهشتی الگویی برای سایر دانشگاه ها باشد و این نخبگان به عنوان ستاره ای در آسمان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی بدرخشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 925

به "نقش موثر دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش موثر دانشجویان در ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید