میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد

به گزارش مجله دور زمین، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد.

میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری خود در نخستین نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان روایت خدمت درباره آخرین پیگیری های اجرا شده در خصوص میانکاله تاکید نمود: بحث دامنه دار شده و از اول مواضع خودمان را اعلام نموده ایم. اگر اجرای هر پروژه ای در هیأت وزیران مصوب و به ما ارجاع داده گردد، اولین کار ارزیابی محیط زیستی آن است.

وی با بیان اینکه وقتی طرح می تواند اجرا گردد که مجوز محیط زیستی داشته باشد، گفت: طرح هایی که مشکل نداشته باشند را یاری می کنیم. به هر حال توسعه حائز اهمیت است.

وی پیرامون اینکه میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد، تاکید نمود: کلنگ زنی در میانکاله بدون مجوز محیط زیست بوده که امید است همه قوانین کشور را مد نظر قرار دهند.

سلاجقه اضافه نمود: تحت هیچ فشاری قرار نمی گیریم و به عنوان شاگرد دانشگاه و خادم کشور تکلیف قانونی خود را انجام می دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بعلاوه در پاسخ به پرسشی درباره آلودگی خزر نیز با بیان اینکه دریای خزر از لحاظ ارتفاعی تراز کاهش یافته و براساس گزارش مجله نیچر شرایط آب خزر روند نوسانی متعدد دارد و بعضی مواقع افزایش و بعضی مواقع کاهش داشته، گفت: 5 کشور در بحث کاهش ارتفاع آب خزر نقش داشته اند. البته هیچ کشوری مقصر نیست و همه آماده اند در قالب برنامه جامع اقداماتی را انجام دهند.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در این زمینه کنوانسیون تهران برگزار و کارگروه های علمی با همکاری کشورهای دیگر تشکیل می گردد.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه نیز گفت: یک فصل محیط زیست در برنامه هفتم در نظر گرفته شده و اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره دریاچه ارومیه با اشاره به بازدید دو هفته قبل از این منطقه، شرایط آن را مناسب دانست و اضافه نمود: ستاد ملی دریاچه ارومیه برگزار گردید و اکنون 700 میلیون متر مکعب آب دارد.

وی ادامه داد: خبری از مرگ دریاچه نیست و در شهریور آب چند سد در این دریاچه رهاسازی می گردد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خبرهای خوشی در خصوص دریاچه ارومیه خواهیم شنید، گفت: همه اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه اجرا شده و در رابطه با حذف چاه های غیرمجاز و تغییر کاربری ها و کشت مناسب تصمیمات خوبی گرفته شده است.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره سدسازی های ترکیه گفت: درباره آنچه در ترکیه اتفاق افتاده نشست هایی با کشورهای همسایه داشته ایم و اکنون رویکرد مناسب است و ادبیات نسبت به قبل مردم پسند شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره سد خرسان سه نیز گفت: این سد مجوز محیط زیستی دارد که در دولت قبل داده شده است و طرح انتقال آب آن هنوز در دستور کار سازمان واقع شده است.

وی اضافه نمود: در مسیر انتقال آب در محدوده هایی به ویژه محدوده زاگرس که یک زون زمین شناسی است و جنس سنگ های حساس دارد، دقت لازم انجام می گردد.

بعلاوه درباره تغییر اقلیم با بیان اینکه مرجع ملی تغییر اقلیم سازمان محیط زیست است و بر این اساس دو درخواست به دولت ارائه نموده ایم، عنوان نمود: ماده واحده تغییر اقلیم در قالب لایحه به دولت تقدیم شده که پس از تصویب آن برای همه دستگاه ها در این حوزه برنامه هایی داریم.

وی اضافه نمود: تغییر نام شورای عالی محیط زیست به شورای عالی محیط زیست و تغییر اقلیم لایحه دیگری است که به دولت داده شده است.

به گفته سلاجقه، پس از تصویب این لوایح در دولت باید بتوانیم سازوکارهایی را ایجاد کنیم و همه دستگاه ها در عبور از تغییر اقلیم باید وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر این لایحه ها تصویب گردد تضامین اجرایی دارد، گفت: باید برای همواره دستگاه ها را جوابگو کنیم ضمن اینکه با تغییر اقلیم باید سبک زندگی خانواده ها نیز تغییر کند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2435

به "میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید