موزه هنر متروپولیتن دو شاهکار ونگوگ را در کنار یکدیگر به نمایش میگذارد

به گزارش مجله دور زمین، ایسنا/ براساس خبر و گزارش های منتشر گشته، موزه هنر متروپولیتن دو شاهکار ونگوگ را در کنار یکدیگر به نمایش میگذارد.

موزه هنر متروپولیتن دو شاهکار ونگوگ را در کنار یکدیگر به نمایش میگذارد

مسئولان موزه هنر متروپولیتن نیویورک اعلام کردند که نمایشگاه بزرگی از آثار وینسنت ونگوگ نقاش برجسته هلندی با موضوع سروهای مارپیچی که موضوع اغلب نقاشی های سالهای پایانی عمر این هنرمند بودند را برگزار می نمایند. در این نمایشگاه تابلوهای نقاشی که ونگوگ در آرل و پنجره آسایشگاه سن رمی نقاشی نموده، برای عموم مردم به نمایش گذاشته می گردد.

این نمایشگاه بزرگ از بیست و دوم ماه می شروع می گردد و تا بیست و هفتم اوت 2023 به فعالیت ادامه خواهد داد و یکی از چندین نمایشگاهی است که سال آینده میلادی در سراسر دنیا به مناسبت صد و هفتادمین سالگرد تولد ونگوگ برگزار خواهد شد، اما نخستین نمایشگاهی است که سروهای مشهور او را در مرکز توجه قرار می دهد.

سرو در حقیقت مشهورترین درخت در تاریخ هنر محسوب می گردد و به اعتقاد مدیر موزه متروپولیتن ونگوگ پیروز شد این درختها را با قدرت و به روشی منحصر بفرد نقاشی کند.

در مجموع حدود 40 تابلو نقاشی، طراحی های کمتر دیده شده و نامه های مصور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد. نکته قابل توجه درباره این نمایشگاه به هم پیوستن دو شاهکار این هنرمند بعد از گذشت 120 است. گندم زار و سروها و شب پرستاره آخرین بار در سال 1901 میلادی در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شده بودند.

از تابلوهای نقاشی قابل توجه دیگری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند به نسخه دیگری از گندمزار و سروها میتوان اشاره نمود که در سپتامبر سال 1889 خلق شده و از گالری ملی لندن امانت گرفته شد.

گندم زار و سرو اثر ونگوگ سپتامبر 1889

نقاشی باغ میوه با سرو از مجموعه نقاشی های این هنرمند با موضوع سرو محسوب می گردد که اخیرا در یک حراجی به قیمت 117.2 میلیون دلار فروخته شد و رکورد فروش آثار ونگوگ را جابجا کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2325

به "موزه هنر متروپولیتن دو شاهکار ونگوگ را در کنار یکدیگر به نمایش میگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنر متروپولیتن دو شاهکار ونگوگ را در کنار یکدیگر به نمایش میگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید