تور هند ارزان: مسئولیت رهبران دینی هند در قبال مسلمانان

به گزارش مجله دور زمین، شخصیت های دینی و فرهنگی یک جامعه نقش بسزایی را در پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی و شهروندی در هر کشوری دارند. بحرانی که امروز علیه مسلمانان هند شکل گرفته نیز از جنس مواردی است که حل و فصل آن با استناد به کوشش های انسانی و فرهنگی رهبران دینی جامعه این کشور قابل برطرف خواهد بود.

تور هند ارزان: مسئولیت رهبران دینی هند در قبال مسلمانان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

روزنامه ایران: بعضی گزارش ها از افزایش فشارها علیه مسلمانان کشور هند خبر می دهند. ظلم و ستم اقلیتی تندرو علیه مسلمانان هند، قطعاً نه با آموزه های انسانی تناسب دارد و نه با الگوی همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب. حرمت شکنی و آزردن اقوام و پیروان ادیان راستین به علت پایبندی به باورهایشان در هر کجای دنیا که باشد، محکوم است. اعمال فشار اقلیتی تندرو بر مسلمانان هند، منجر به آزردگی پیروان دین مبین اسلام و آزادی خواستار دنیا شده است. در اینجا قطعاً وظیفه رهبران دینی و مذهبی هند، سنگین و حساس است.

انتظار می رود در مواجهه با شرایط سخت و حادی که بر ده ها میلیون مسلمان ساکن در کشور هند تحمیل می گردد، رهبران دینی هند سکوت نکرده و در مقابل افراطی گری ها بایستند. با توجه به تکثر ادیان در کشور هند، این کشور همیشه الگوی همزیستی مسالمت آمیز انسان ها در کنار یکدیگر بوده است. استمرار فشارهای غیرقابل قبول موجود علیه مسلمانان، این الگو و پشتوانه تاریخی و سرزمینی را مخدوش خواهد نمود. اکنون اصلی ترین دغدغه مسلمانان و آزادیخواستار دنیا در قبال مسلمانان هند، ایجاد فضای امنیتی و اجتماعی مناسب برای آنها و خاتمه یافتن فشارهای سخت موجود علیه آنهاست.

شخصیت های دینی و فرهنگی یک جامعه نقش بسزایی را در پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی و شهروندی در هر کشوری دارند. بحرانی که امروز علیه مسلمانان هند شکل گرفته نیز از جنس مواردی است که حل و فصل آن با استناد به کوشش های انسانی و فرهنگی رهبران دینی جامعه این کشور قابل برطرف خواهد بود. رهبران دینی در چنین آوردگاه ها و صحنه هایی، باید نقش خود را در بازتعریف امنیت و آرامش انسان ها و پیروان ادیان الهی به رسمیت شناخته و کوشش جمعی و مقدسی را در راستای ایجاد ثبات و آرامش در میان افراد آزاردیده و آسیب دیده صورت دهند.

همان گونه که اشاره شد، این کوشش مقدس است زیرا منتج به حفظ قداست و کرامت ذاتی انسان ها و تحقق حقوق طبیعی و شهروندی آنها خواهد شد. در صورتی که این کوشش جمعی به فعلیت مناسب و مؤثربرسد، هم از تضییع حقوق مسلمانان و هم از خدشه دار شدن تصویر فرهنگی و سنتی هند در دنیا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2176

به "تور هند ارزان: مسئولیت رهبران دینی هند در قبال مسلمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: مسئولیت رهبران دینی هند در قبال مسلمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید