مدیر جدید پایگاه جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معرفی گردید

به گزارش مجله دور زمین، مهدی حیدری وند به عنوان مدیر جدید پایگاه جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معرفی گشت.

مدیر جدید پایگاه جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، امروز 17 بهمن ماه 98 در آیین معارفه مدیر پایگاه جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر اهمیت حفظ و نگهداری این مجموعه فاخر تاکید نمود.

نادر فلاحی توضیح داد: در 20 ماه گذشته، اقدامات شاخصی همچون احیای دروازه تاریخی عالی قاپو به عنوان مطالبه مردم اجرا شده و به عنوان یکی از پروژه های شاخص میراث فرهنگی در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری رسید.

او به برپایی نمایشگاه دائمی معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان در نگارخانه شاه اسماعیل خطایی اشاره نمود و گفت: همچنین غرفه های فراوری و فروش صنایع دستی دایر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مرمت اساسی بناها، سامان دهی صحن قزلباشلار، راه اندازی موزه فرش و تعریف راستا جدید دسترسی به موزه باستان شناسی اشاره نمود.

فلاحی به صندلی رفیع فرهنگی و عرفانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در ادوار مختلف تاریخی اشاره نمود و گفت: امروز وظیفه ما در نگهداری این مجموعه برای نسل های آینده بسیار سنگین تر و حساس است.

او با تاکید به اینکه بقعه شیخ صفی الدین تنها اثر ثبت جهانی در استان است اظهار کرد: به واسطه معرفی گسترده این اثر طی دو سال گذشته بازدید گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از این بنا با افزایش همراه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 891

به "مدیر جدید پایگاه جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر جدید پایگاه جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید