مائه کلونگ، بازاری در بانکوک که قطار از وسط آن می گذرد!

به گزارش مجله دور زمین، خطرناک ترین بازارچه بانکوک!

بانکوک، پایتخت شلوغ و هیجان انگیز و پر هیاهوی تایلند، همواره شگفت آور بوده و هست و با سفر به بانکوک باید همواره منتظر اتفاقات جالب و خاطره انگیزی بود. یکی از بازارچه های این شهر، مائه کلونگ نام دارد که یکی از محبوبترین مکان ها برای خرید غذای دریایی است اما اینجا فقط جایی برای خرید غذای دریایی نیست. مائه کلونگ بازارچه ای است درست چسیبیده به ریل قطار و خرید از آن می تواند به معنای خداحافظی همیشگی با زندگی باشد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا از این بازارچه هیجان انگیز اما خطرناک بیشتر بدانید:

مائه کلونگ، بازاری در بانکوک که قطار از وسط آن می گذرد!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در شهر بانکوک با حرکت به سمت جنوب غربی شهر، به یکی از پر طرفدارترین مکان ها برای خرید غذاهای دریایی تایلند می رسیم: بازارچه مائه کلونگ. با همان نگاه اول با یک جای سرزنده و پرهیاهو و پر از زندگی روبرو می شوید با آدم هایی که همگی در حال خرید هستند اما چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می نماید و در همان نگاه اول نظر را به خود جذب می نماید، چسبیده بودن این بازارچه به ریل قطار است.

در این بازارچه، هر روز و روزی چند بار این اتفاق می افتد، به محض اینکه قطار از راه می رسد، فروشنده ها، بساطشان را جمع می نمایند و سایه بان هایشان را کنار می زنند و به کناره ریل می روند تا قطار رد گردد و دوباره روز از نو روزی از نو. نکته ای که وجود دارد و این بازارچه را چندین برابر خطرناک تر از چیزی که هست می نماید این است که در دو طرف ریل، دیوار و مغازه وجود دارد و این به این معناست که فروشنده ها و مردم جایی زیادی برای عقب رفتن ندارند و فقط می توانند چند سانتیمتر از ریل عقب تر بایستند. به همین دلیل است که این بازارچه تا این اندازه خطرناک است است و اگر کسی نتواند خودش را به موقع از جهت ریل دور کند، مرگ دلخراشی خواهد داشت.

مائه کلونگ، خریدی با طعمی از مرگ است. البته فروشنده ها تقریبا حرفه ای شده اند و کامل می دانند که لوکوموتیو چه زمانی از راه می رسد بنابراین چند دقیقه قبل از آمدن آن، بساط و سایه بان هایشان را عقب می کشند و بعد از اینکه رد شد، دوباره آن را سرجای اولش می گذارند. خریداران هم جهت را خالی می نمایند تا قطار با فاصله میلیمتری از کنارشان رد گردد و به ادامه خرید خود بپردازند…

جدای از این، وقتی قرار است قطار بیاید، بوسیله بلندگوهایی که در بازارچه وجود دارد، صدای زنگ شنیده می گردد اما حتی اگر کسی این صدای زنگ را هم نشنود، صدای بوق قطار آنچنان بلند است که همه را با خبر می نماید.

نکته دیگری که این بازارچه را تا این اندازه محبوب نموده است، ماهی، میگو و لابسترهای تازه آن است که می توان گفت در هیچ جای دیگری از بانکوک نمی توان محصولاتی تا این اندازه تازه پیدا کرد. علاوه بر اینها، محصولات دیگری مثل لباس و گل هم در این بازار ارائه می گردد. اگر شجاع هستید، این بازارچه جایی است که در سفر به بانکوک به هیچ قیمتی نباید از دست داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 459

به "مائه کلونگ، بازاری در بانکوک که قطار از وسط آن می گذرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مائه کلونگ، بازاری در بانکوک که قطار از وسط آن می گذرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید