لندن از اظهار نظر در خصوص گریس 1 خودداری کرد

به گزارش مجله دور زمین، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت نفتکش گریس 1 و درخواست آمریکا برای استرداد این کشتی، خودداری کرد.

لندن از اظهار نظر در خصوص گریس 1 خودداری کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس روز پنج شنبه گفت نمی تواند در خصوص وضعیت و سرنوشت کشتی گریس 1 که نزدیک به دو ماه است که در جبل طارق در توقیف به سر می برد، اظهار نظر کند.

آنطور که روزنامه سان بامداد امروز گزارش داد، قرار بود این کشتی امروز به حکم دادگاه جبل طارق آزاد گردد، اما ساعاتی پیش اعلام شد که وزارت دادگستری آمریکا درخواست توقیف این کشتی را ارائه نموده است.

جبل طارق تحت کنترل انگلیس است و توقیف این نفتکش حامل نفت ایران نیز توسط نیروهای ویژه ارتش انگلیس انجام شده است.

با این وجود، به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس در پاسخ به سؤالی در خصوص تحولات امروز اعلام نموده که نمی تواند در این مورد نظری بدهد.

بر اساس اعلام رسانه های جبل طارق، دادستان این منطقه قرار است عصر امروز در خصوص وضعیت گریس 1 تصمیم گیری کند. گفته می گردد که واشنگتن از جبل طارق خواسته این کشتی را به آمریکا تحویل دهد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، هنوز استدلال حقوقی آمریکا برای ارائه درخواست استرداد این کشتی اعلام نشده است، با این وجود به نظر می رسد واشنگتن این کشتی را به نقض تحریم های آمریکا متهم نموده باشد. این در حالی است که این تحریم ها یکجانبه بوده و بر اساس قوانین بین المللی، کشورها الزامی به پیروی از آن ها ندارند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 380

به "لندن از اظهار نظر در خصوص گریس 1 خودداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن از اظهار نظر در خصوص گریس 1 خودداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید