قیمت سیمان کاهش یافت

به گزارش مجله دور زمین، تهران (پانا)- قیمت سیمان در پی عرضه پرحجم 52 شرکت سیمانی در بورس کالا کاهش یافت؛ به طوری که دیروز میانه قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان بود، به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

قیمت سیمان کاهش یافت

به گزارش بورس کالا، قیمت سیمان در پی عرضه پرحجم 52 شرکت سیمانی در بورس کالای ایران کاهش یافت، به طوری که دیروز میانه قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان بود، این هفته به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

یک کیسه سیمان تیپ 2 که هفته قبل 37 هزار تومان بود، این هفته با 10 هزار تومان کاهش 27 هزار تومان شده است. تداوم عرضه های هفتگی بالای یک میلیون تن سیمان در بورس کالای ایران سبب شده قیمت این محصول در بازار فرایند کاهشی به خود بگیرد و آرامش به بازار سیمان کشور باز شود؛ در این راستا روز گذشته شاهد کاهش قیمت ها در بورس کالا بودیم.

به گفته فعالان بازار، این کاهش قیمت را باید به افزایش عرضه های سیمان در هفته های اخیر و تداوم این فرایند نسبت داد، زیرا به محض افزایش سطح عرضه ها به بالای یک میلیون تن و حفظ این میزان در هفته جاری بازار سیمان که به دلیل قطعی برق آشفته شده بود و قیمت ها در بازار آزاد افزایش چشمگیری را شاهد بود، به تعادل رسید و کاهش قیمت ها آغاز شد.

یادآور می شود؛ طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته در مجموع یک میلیون و 358 هزار و 300 تن سیمان در بورس کالا عرضه شده بود که یک میلیون و 117 هزار تن آن در روز شنبه و 241 هزار و 300 تن سیمان در روز یکشنبه بود. از این حجم یک میلیون و 341 هزار تن مجموعاً معامله شد. روز گذشته هم از یک میلیون و 293 هزار و 300 تن سیمان عرضه شده از سوی 52 شرکت، معامله یک میلیون و 193 هزار تن به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1934

به "قیمت سیمان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سیمان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید