قرق های اختصاصی حیات وحش در بهاباد ایجاد گردد

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی خانی زاده در بازدید مدیرکل محیط زیست استان یزد از مناطق حفاظت شده بهاباد و نشستی در فرمانداری این شهرستان گفت: بهاباد هم به لحاظ وجود پهنه های معدنی و هم به لحاظ وجود زیستگاه های جانوری و گیاهی غنی است و ظرفیت های بسیاری نیز دارد که برای بهره برداری از هر کدام باید دیگری را مدنظر قرار داد.

قرق های اختصاصی حیات وحش در بهاباد ایجاد گردد

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه وضعیت بهره برداری از معادن در این شهرستان نگران کنده است، اضافه نمود: برخی بهره برداری هایی که اکنون از معادن بهاباد انجام می گردد، لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می نماید ضمن اینکه بحث اقتصادی آن نیز به دلیل خام فروشی، قابل توجیه نیست.

خانی زاده بیان نمود: این شکل بهره برداری از معادن بهاباد در واقع مانعی برای توسعه این شهرستان است و در واقع توسعه ای که عده ای گمان می نمایند در حال اجرا است، پایدار نیست.

فرماندار بهاباد توضیح داد: معادنی که اکنون در حال بهره برداری است، نه تنها منفعتی برای شهرستان بهاباد و مردم آن ندارد بلکه زیستگاه ها و محیط زیست آن را نیز تخریب می نماید.

وی اضافه نمود: با این وجود اگر خام فروشی صورت نمی گرفت، شاید می شد به اشتغالزایی که این بهره برداری ها به دنبال دارند، دلخوش بود اما اکنون خام فروشی مطلق انجام می گردد و سود این معادن تنها عاید بهره برداران آن می گردد.

خانی زاده با اشاره به اینکه برخی مناطق بهاباد به لحاظ محیط زیستی، گردشگری و ... بکر است، اضافه نمود: برخی روستاها به واقع از جذابیت های خاصی برخوردارند که می توان توسعه را از این منظر پیگیری کرد.

فرماندار بهاباد با تاکید بر ضرورت معرفی روستاهای این شهرستان برای ثبت به عنوان منطقه حفاظت شده، مطرح کرد: این روستاها می توانند مناطق حفاظت شده جدید در این شهرستان باشند زیرا به نظر می رسد ظرفیت های لازم در این زمینه را دارند.

خانی زاده همچنین خواهان ایجاد قرق های اختصاصی در این شهرستان شد و بیان نمود: درخواست می کنیم محیط زیست در این زمینه آنالیز های لازم را انجام داده و این امکان را در بهاباد ایجاد نمایند.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان بهاباد یکی از اصلی ترین زیستگاه های گونه های نادر و ارزشمندی از جمله یوزپلنگ آسیایی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 191

به "قرق های اختصاصی حیات وحش در بهاباد ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرق های اختصاصی حیات وحش در بهاباد ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید