(عکس) آخرین بازمانده سینمای کلاسیک هالیوود درگذشت

به گزارش مجله دور زمین، اولیویا دی هاویلند بازیگر برنده دو جایزه اسکار و از بازیگران اصلی فیلم کلاسیک بر باد رفته در 104 سالگی درگذشت.

(عکس) آخرین بازمانده سینمای کلاسیک هالیوود درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، او آخرین بازمانده از نسل بازیگران اصلی فیلم معروف بر باد رفته محصول سال 1939 میلادی و مسن ترین بازیگر برنده اسکار و در قید حیات سینمای جهان محسوب می شد.

اولین حضور هاویلند در سینما در فیلم رویای شب نیمه تابستان ساخته ماکس راینر در سال 1935 رقم خورد و پس از آن کمپانی برادران وانر یک قرارداد 7 ساله همکاری او با منعقد کرد و برادران وارنر هاویلند را برای بازی در فیلم های کاپیتان بلاد و ماجرا های رابین هود انتخاب کرد.

پس از اتمام قرارداد با برادران وانر و پیروزیت در یک جدال حقوقی با این کمپانی فیلمسازی، هاویلند برای بازی در فیلم هر کس سوی خودش (1946) پیروز به کسب اولین جایزه اسکار شد و در سال 1949 نیز با فیلم وارثه برای دومین بار اسکار را به خانه برد. او در مجموع پنج بار نامزد جایزه اسکار شده است.

او در ادامه در چندین فیلم از جمله گودال مار، دختر عموی من ریچل، نور میدان شهر، هیس ... هیس شارلو عزیز و ... مقابل دوربین رفت و در عرصه تلویزیونی نیز فعال بود که آخرین حضور آن به سال 1988 و بازی در فیلم تلویزیونی زنی که او دوست داشت بازمیگردد.

اولیویا دی هاویلند در سال 1965 به عنوان اولین زن در راس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن قرار گرفت، در حالی که سایر اعضای هیات داوران همگی از سینماگران مرد بودند.

این بازیگر انگلیسی-آمریکایی در سال2008 و در سن 92 سالگی مدال ملی هنر آمریکا را دریافت کرد و در سال 2010 نیز پیروز به کسب نشان شوالیه از دولت فرانسه شد و در سال 2017 لقب Dame را از الیزابت دوم دریافت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1286

به "(عکس) آخرین بازمانده سینمای کلاسیک هالیوود درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) آخرین بازمانده سینمای کلاسیک هالیوود درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید