ضرورت پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/قم استاندار قم بر ضرورت اقدام دستگاه های ذیربط استان در موضوع آب و پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب تاکید نمود.

ضرورت پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب

سید محمد تقی شاهچراغی استانداری قم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار گشت، با بیان اهمیت اجرای برنامه های کلان استانی در راستای بهینه سازی مصرف آب، اضافه کرد: پیرامون اصلاح شبکه توزیع آب، فرهنگ مصرف خانگی آب شرب، بهینه سازی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب در مصارف مختلف و نیز استفاده صد در صدی از پساب جهت آبیاری فضای سبز با انجام کار مطالعاتی برنامه ریزی مدون صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور به استان قم اضافه کرد: در این سفر مصوبات خوبی تهیه شد که باید نیازمندیهای استان مازاد بر این مصوبات احصاء و تا حصول نتیجه از وزارت نیرو پیگیری گردد.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده در حوزه حفاظت از منابع آب، ادامه داد: بحث تصفیه خانه آب شرب، آبرسانی به روستاها و طرحهای اولویت دار روستایی از مصوبات مهم سفر است.

شاهچراغی گفت: کوشش برای تامین حق آبه های استان از جمله وظایف دستگاه های ذیربط است که باید با پیگیری مداوم این حق آبه ها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و آب شرب عملیاتی گردد.

وی با انتقاد از فعالیت چاه های غیر مجاز در استان، ادامه داد: شرایط استان در این زمینه احصا گردد تا زمینه تامین آب در بعضی روستاها و بخش های کم آب استان فراهم گردد.

استاندار قم لزوم بهینه سازی مصرف آب در بخش صنعت و کشاورزی را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: برنامه ریزی لازم و مطالعات کامل صورت گیرد تا در این حوزه نیز شاهد کاهش مصرف آب باشیم.

احیا و بهسازی قنوات در استان یکی درگیر از مواردی بود که استاندار قم بدان اشاره نمود و بیان داشت: آنالیز و مطالعات لازم جهت اندازه اثر گذاری لایروبی و اصلاح قنوات و راستا رودخانه ها در استفاده بهینه از آب و مسائل زیست محیطی در استان می تواند یاری زیادی به بحث حفاظت از منابع آب داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2152

به "ضرورت پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید