سامسونگ احتمالا امسال یک گوشی با نمایشگر رول شونده رونمایی می کند

به گزارش مجله دور زمین، این طور که به نظر می رسد، گویا سامسونگ قصد دارد در آینده ای نزدیک از یک گوشی با نمایشگر رول شونده رونمایی کند که طبق شنیده ها، این اتفاق می تواند حتی امسال رخ دهد.

سامسونگ احتمالا امسال یک گوشی با نمایشگر رول شونده رونمایی می کند

در جهانی گوشی های هوشمند، کمتر شرکتی جسارت سامسونگ را دارد که گوشی هایی با طراحی عجیب و نوآورانه تولید کند. البته LG هم که مانند سامسونگ یک شرکت کره ای است، در تولید محصولات عجیب و خلاقانه مهارت زیادی از خود به نمایش گذاشت منتها محبوب نبودن در بین کاربران باعث شده بخش گوشی هوشمند این شرکت دائما متضرر شود. اما این بار سامسونگ است که قصد دارد با قدرت در زمینه ساخت چنین محصولاتی اقدام کند.

LG سعی داشته در سالی که گذشت، با عرضه محصولاتی با طراحی نوآورانه، بازار موبایل خود را احیا کند اما پیروز نشد. این شرکت حتی بعد از مدت ها توانست یک گوشی با نمایشگر رول شونده و طراحی بسیار جالب تولید کند منتها همان طور که گفته شد، به دلیل نداشتن محبوبیت بالا در بین کاربران، این اقدامات هر چقدر هم که خوب باشند، احتمالا محکوم به شکست هستند.

با سامسونگ اما داستان کاملا متفاوت است. غول کره ای کار خود را در سال 2019 و با تولید گلکسی فولد، اولین گوشی تاشو آغاز کرد و اگرچه اشتباهات فراوانی داشت اما توانست در سال بعد به واسطه حمایت کاربران، گوشی های تاشوی بیشتری هم تولید کند. پیروزیت شرکت در ساخت چنین محصولاتی باعث شد کاربران به این موضوع فکر کنند که غول کره ای احتمالا یک گوشی رول شونده هم تولید می کند.

  • پتنت جدید سامسونگ از وجود یک گوشی با نمایشگر پاپ آپ خبر می دهد

پیش تر در این رابطه خبرهایی منتشر شد. پتنت هایی را هم شاهد بودیم اما به نظر نمی رسید به این زودی ها چنین اتفاقی را ببینیم. هرچند اینکه امسال حتما یک گوشی رول شونده با برند گلکسی راهی بازار شود اصلا معین نیست اما به نظر می رسد شرکت به صورت جدی تولید آن را دنبال می کند. چرا که چوی کوئون یانگ، نایب رییس ارشد Samsung Display، در جریان کنفرانس مربوط به درآمد فصلی به این نکته هم اشاره کرد که شرکت به تولید نمایشگرهای رول شونده و اسلایدی فکر می کند.

سامسونگ در حال حاضر در بخش تولید نمایشگرهای باکیفیت OLED برای گوشی های هوشمند حرف اول را می زند. از نمایشگر فوق العاده گلکسی S21 اولترا گرفته تا نمونه های به کار رفته در گوشی های تاشوی این شرکت، همگی در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار، بی نظیر هستند. سامسونگ حتی توانسته با وجود افزایش رفرش ریت، مصرف باتری آن ها را در حد قابل قبولی نگه دارد و این کاملا برتری شرکت در تولید نمایشگر را نشان می دهد.

عملکرد بی نقص سامسونگ در این زمینه، به این شرکت اعتماد به نفس کافی را داده تا بعد از مدت ها آزمون و خطا، بالاخره به صورت جدی یک نمایشگر رول شونده تولید کند. بخش Samsung Display گفت آن ها قصد دارند در سال 2021، برای تثبیت جایگاه خود به عنوان برترین سازنده نمایشگر گوشی در جهان، نمونه های جدیدی نظیر نمایشگر رول شونده و اسلایدی را تولید کنند.

گفته های Samsung Display می تواند به این معنا باشد که امسال، سامسونگ به احتمال زیاد یک گوشی با نمایشگر رول شونده تولید می کند. همان طور که گفته شد، پیش تر شاهد انتشار پتنت هایی از یک گوشی با نمایشگر رول شونده از سوی سامسونگ بودیم. حتی در سال گذشته تصویری از مدیران ارشد این شرکت منتشر شد در حالی که یک گوشی بسیار شبیه به گوشی رول شونده ای که در رندرها می دیدیم، در دستان یکی از آن ها وجود داشت و این احتمال را به وجود آورد که غول کره ای به زودی از اولین گوشی خود با این طراحی رونمایی می کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با این محصول در اختیار نداریم اما با در نظر گرفت شایعه ها، گویا نمایشگر این گوشی 6 اینچی است اما با باز کردن، اندازه آن به 8 اینچ افزایش پیدا می کند. این دقیقا همان ایده ای است که گویا فعلا به صورت پیروزیت آمیزی با گوشی های تاشو به حقیقت پیوسته، اما گوشی هایی با نمایشگر رول شونده می توانند برای شرکت های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند، دریچه جدیدی به سوی آینده باشند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1616

به "سامسونگ احتمالا امسال یک گوشی با نمایشگر رول شونده رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ احتمالا امسال یک گوشی با نمایشگر رول شونده رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید