سال نحس سینمای چین در برلین ، فیلم ییمو هم از رقابت بازماند

به گزارش مجله دور زمین، تازه ترین تجربه کارگردانی ژانگ ییمو که داستان و ماجراهای آن در جریان انقلاب فرهنگی چین در دهه های 60 و 70 میلادی می گذرد، از بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین بیرون کشیده شد.

سال نحس سینمای چین در برلین ، فیلم ییمو هم از رقابت بازماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، بر اساس پستی که روز دوشنبه در صفحه اختصاصی یک ثانیه در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد، مشکل فنی دلیل اصلی خروج فیلم ییمو از جشنواره برلین بوده است. قرار بود یک ثانیه روز جمعه در بخش مسابقه برلیناله 2019 روی پرده برود که حالا فیلم قدیمی فیلمساز نامدار چینی یعنی قهرمان محصول 2002 به جای آن در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی آید.

سفر با تور چین هیچوقت اینقدر ارزان نبوده است.

تعداد فیلم های حاضر در بخش مسابقه رسمی برلین سال جاری 17 فیلم بود که با کنار کشیدن نماینده چین، حالا 16 فیلم برای به دست آوردن خرس طلایی و خرس های نقره ای با هم رقابت می نمایند. با اینکه کامل نشدن یک ثانیه دلیل اصلی به نمایش درنیامدن آن در برلین اعلام شده اما به نظر می رسد سیاست هم در این ماجرا نقشی پررنگ داشته باشد. گفتن از انقلاب فرهنگی سال های 1966 تا 1976 در دوران زمامداری مائو زدونگ همچنان موضوعی حساس است.

این دومین فیلم چینی است که از حضور و نمایش در شصت و نهمین جشنواره برلین کنار گذاشته می گردد. پیش تر فیلم سینمایی روزهای بهتر (به دلایل مشابه یک ثانیه) در بخش نسل های برلین به نمایش درنیامد و البته انتظار می رفت سرنوشتی مشابه در انتظار بازی سایه باشد که فیلم بدون مشکل در بخش پانوراما روی پرده رفت و چهار نشست خبری آن هم برگزار گردید.

ییموی 68 ساله در سی و هشتمین جشنواره برلین در 1988 با ذرت سرخ خرس طلایی بهترین فیلم را برد و در 1993 عضو هیات داوران بخش مسابقه رسمی چهل و سومین دوره این رویداد مهم سینمایی بود. ضمن اینکه در سال های 2000، 2003 و 2010 هم با سه فیلم دیگر خود برای به دست آوردن خرس طلایی برلین رقابت کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 172

به "سال نحس سینمای چین در برلین ، فیلم ییمو هم از رقابت بازماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال نحس سینمای چین در برلین ، فیلم ییمو هم از رقابت بازماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید