زوم 100 برابری گلکسی اس 20 اولترا چگونه امکان پذیر شده است؟

به گزارش مجله دور زمین، یکی از پرسروصداترین ویژگی های گوشی گلکسی اس 20 اولترا ، زوم 100 برابری موسوم به Space Zoom یا زوم فضایی است. چنین زومی معمولا از یک تلسکوپ کوچک انتظار می رود نه یک گوشی هوشمند. البته باید خاطرنشان کنیم که این زوم 100 برابری بدون افت کیفیت نیست و سامسونگ به وسیله ترفندهای سخت افزاری و نرم افزاری توانسته آن را عملی کند.

زوم 100 برابری گلکسی اس 20 اولترا چگونه امکان پذیر شده است؟

گلکسی اس 20 اولترا تنها مدل این خانواده به شمار می رود که از لنز پریسکوپی بهره می برد. این لنز از زوم 4 برابری اپتیکال پشتیبانی می نماید ولی به لطف فناوری ای که سامسونگ آن را زوم اپتیکال هیبریدی می نامد، می تواند بدون کاهش کیفیت تا 10 برابر بر سوژه موردنظر زوم کند. اگرچه چنین زومی در اصل اپتیکال نیست، ولی سامسونگ می گوید کاربران با کاهش کیفیت روبرو نخواهند شد. اما بعد از زوم 10 برابری تا 100 برابری چه اتفاقی می افتد؟ در اینجاست که قابلیت Space Zoom وارد عمل می گردد.

در همین زمینه، باید به مثلا گوشی هواوی P30 پرو اشاره کنیم که می تواند زوم 50 برابری را به ارمغان بیاورد ولی گلکسی اس 20 اولترا این عدد را دوبرابر نموده است. با این حال، روشی که سامسونگ برای این قابلیت به کار گرفته، آنچنان هم انقلابی محسوب نمی گردد و در حقیقت مبنای آن همان روش به کار گرفته شده برای P30 پرو است؛ ولی حالا سامسونگ به لطف سنسور اصلی مبتنی بر رزولوشن بسیار بالاتر پیروز شده این رقم را افزایش بدهد.

گلکسی اس 20 اولترا با بهره گیری از دو سنسور رزولوشن بالا و قدرت پردازش تصویر پیروز شده این قابلیت را به ارمغان بیاورد. به بیان ساده، بعد از اینکه از آستانه زوم 10 برابری عبور کردید، این گوشی به وسیله روش های دیجیتالی کوشش می نماید پتانسیل دوربین تله فوتو و سنسور 48 مگاپیکسلی آن را با کراپ کردن و شارپ کردن و انجام دیگر ترفندهای نرم افزاری، به حداکثر برساند. اما از آنجایی که الگوریتم ها صرفا می توانند تا حد مشخصی بر دوربین تله فوتو فشار وارد نمایند، سامسونگ از اطلاعات سنسور 108 مگاپیکسلی هم استفاده می نماید و با ترکیب این اطلاعات با داده های دوربین تله فوتو، می تواند به این زوم شگفت انگیز دست پیدا کند.

همانطور که انتظار داشتیم، چنین زومی قرار نیست عکس های بسیار باکیفیتی را ثبت کند ولی امکان انجام این کار با فقط سنسورهای گوشی یک مشخصه بسیار هیجان انگیز به شمار می رود.در نهایت برای اظهارنظرهای دقیق تر، باید دوربین این گوشی مورد آنالیز گسترده ای قرار بگیرد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 894

به "زوم 100 برابری گلکسی اس 20 اولترا چگونه امکان پذیر شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوم 100 برابری گلکسی اس 20 اولترا چگونه امکان پذیر شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید