نمایشگر آیفون 16 پرو بسیار روشن تر از نسل قبلی خواهد بود

به گزارش مجله دور زمین، گزارش های تازه حاکی از آن است که روشنایی نمایشگر آیفون 16 پرو نسبت به مدل های سال گذشته بهبود خواهد یافت. به طور تعیین در این گزارش به سامسونگ پرداخته شده که میخواهد تازهترین پنل OLED خود را در اختیار سه گوشی قرار دهد.

نمایشگر آیفون 16 پرو بسیار روشن تر از نسل قبلی خواهد بود

چگونگی مقدار گیری روشنایی نمایشگر

روشنایی نمایشگر بر حسب واحدی به نام نیت (nits) مقدار گیری می گردد، زیرا این واحد برترین نشانگر اندازه روشنایی قابل مشاهده نمایشگر است. برای صفحه نمایش های OLED دو عدد مختلف نمایش داده می گردد:

  • حداکثر روشنایی: درخشان ترین حالت ممکن برای کل نمایشگر
  • روشنایی نقطه ای: درخشان ترین حالت ممکن در یک ناحیه محدود

روشنایی نقطه ای برای تصاویر HDR (محدوده دینامیکی بالا) اهمیت دارد، اما حداکثر روشنایی معیار بهتری برای اندازه روشنایی نمایشگر در استفاده معمولی است.

گزارش های قبلی در خصوص روشنایی نمایشگر آیفون 16 پرو

حداکثر روشنایی آیفون 15 پرو 1000 نیت و روشنایی نقطه ای آن 1600 نیت است. گزارشی که در ماه مه منتشر شد، حاکی از آن بود که در حالی که روشنایی نقطه ای در مدل های آیفون 16 پرو تغییری نخواهد نمود، حداکثر روشنایی آن 20 درصد افزایش یافته و به 1200 نیت خواهد رسید. در صورت صحت این ادعا، نمایشگر این گوشی در زیر نور مستقیم خورشید بهتر قابل مشاهده خواهد بود.

گزارش دیگری پیش تر عنوان نموده بود که هر دو تأمین کننده اصلی نمایشگر اپل، یعنی سامسونگ و ال جی، به این شرکت پیشنهاد داده اند تا از فناوری موسوم به micro lens array استفاده کند. با این فناوری، لایه ای از عدسی ها روی نمایشگر قرار می گیرد که نور را در زاویه باریک تری متمرکز می نماید و در نتیجه باعث می گردد نمایشگر روشن تر به نظر برسد. نقطه ضعف این فناوری کاهش زاویه دید است.

نمایشگرهای M14 سامسونگ برای سه مدل گوشی

گزارش تازهی از زنجیره تأمین در نشریه The Elec حاکی از آن است که سامسونگ پیشرفته ترین فناوری پنل OLED خود را به اپل و گوگل برای استفاده در سه گوشی عرضه خواهد نمود:

  • آیفون 16 پرو
  • آیفون 16 پرو مکس
  • گوگل پیکسل 9

بخش نمایشگر سامسونگ با هدف قرار دادن گوشی های هوشمند پرچمدار، در پی فراوری پنل های OLED با بالاترین عملکرد و استفاده از تازهترین مواد است. این شرکت نمایشگرهای مبتنی بر مواد تازه را سری M می نامد. هرچه عدد بالاتر باشد، به این معناست که از مواد با عملکرد بالاتر استفاده شده است. M14 اولین ماده ای است که معرفی می گردد و انتظار می رود برترین عملکرد را در زمینه درخشندگی یا طول عمر ارائه دهد.

سخن پایانی

آخرین گزارش هیچ عدد تعیینی از نیت را ارائه نمی نماید، اما با افشاگری های قبلی همخوانی دارد. در حال حاضر، به نظر می رسد که مدل های پروی سال جاری قطعاً دارای نمایشگرهای روشن تری خواهند بود. در این میان تعیین نیست که آیا اپل میخواهد از فناوری micro lens array استفاده کن یا نه. زیرا به علت محدود تر شدن زاویه دید، احتمالا بعضی کاربران این نمایشگر تازه را دوست نخواهند داشت.

منبع: 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1403 بروزرسانی: 11 تیر 1403 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2464

به "نمایشگر آیفون 16 پرو بسیار روشن تر از نسل قبلی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر آیفون 16 پرو بسیار روشن تر از نسل قبلی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید