زمین لرزه تبریز، خسارت جانی و اقتصادی نداشت

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زمین لرزه صبح امروز در تبریز، هیچ خسارت جانی و اقتصادی نداشته است.

زمین لرزه تبریز، خسارت جانی و اقتصادی نداشت

محمدباقر هنربر در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی اظهار کرد: ساعت 8 صبح امروز زمین لرزه ای به قدرت 4.4 درجه در مقیاس ریشتر حوالی باسمنج رخ داد و در پی آن سه پس لرزه به قدرت 3.5، 2.8 و 1.7 در همان منطقه روی داده است.

وی اعلام کرد: بلافاصله پس از وقوع اولین زمین لرزه، تیم های ارزیابی شامل نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری به محل های حادثه به ویژه منطقه ها حاشیه نشین و بافت فرسوده تبریز اعزام شدند و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران آماده باش کامل داده شد.

هنربر اضافه کرد: با دستور استاندار محترم، اعضای این ستاد در جلسه اضطراری حضور یافتند و گزارشی از اعزام تیم های ارزیابی به محل های حادثه بویژه روستاهای حوالی تبریز و باسمنج، حاشیه شهر و بافت فرسوده ارائه شد.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی نیز در آمادگی کامل به سر می برند، گفت: تا به امروز 30 روستای شهرستان تبریز به وسیله تیم های اعزامی ارزیابی شده اند و براساس ارزیابی اولیه و تماس با فرماندار، بخشداران و دهیاران شهرستان تبریز، خوشبختانه تا به امروز به غیر از ترک خودرگی بعضی از منازل در بعضی روستاها، هیچ خسارت جانی و اقتصادی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی بعلاوه اعلام کرد: تیم های ارزیابی تا هر زمان که لازم باشد در محل های مورد نظر حضور خواهند داشت و در صورت گزارش خسارات احتاقتصادی به اطلاع مردم و شهروندان محترم خواهد رسید.

وی از مردم و شهروندان نیز درخواست کرد ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود، نسبت به رعایت نکات ایمنی و همکاری با نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی درصورت احتیاج همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2160

به "زمین لرزه تبریز، خسارت جانی و اقتصادی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه تبریز، خسارت جانی و اقتصادی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید