رکورد بستری های کرونا در کردستان شکسته شد

به گزارش مجله دور زمین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد بستری های کرونا در مراکز درمانی استان به 931 نفر رسید که بالاترین آمار در سال جاری است.

رکورد بستری های کرونا در کردستان شکسته شد

به گزارش خبرنگار از ،دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انتقاد از بی توجهی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، گفت: 70 درصد مبتلایان و بستری های استان مربوط به سنندج است.

رضاعی با بیان اینکه 84 بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند، اضافه کرد: با فوت 6 بیمار دیگر در یک روز گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در استان به یک هزار و 577 نفر رسید که 666 نفر آن ها از شهروندان سنندجی بوده اند.

او به شناسایی 380 بیمار در24 ساعت گذشته اشاره کرد و اضافه کرد: بیش از 71 هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون به این بیماری مبتلا شده اند که در موج پنجم، تعداد بستری های استان همچنان افزایشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: مقدار مرگ و میر در استان به نسبت بستری و جمعیت در مقایسه با دیگر استان ها پایین است، ولی با این وجود مرگ حتی یک هم استانی هم برای کادر درمان سخت است و تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا نرخ مرگ و میر به صفر برسد.

رضاعی با اشاره به شناسایی 12 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان، گفت: از این تعداد 11 نفر در بیمارستان کوثر سنندج بستری هستند و یک نفر برای درمان تکمیلی به تهران اعزام شده است.

او با بیان اینکه هزینه درمان بیماران مبتلا به قارچ سیاه پنج برابر بیمار مبتلا به کرونا است، اضافه کرد: با این حال تمامی دارو های این بیماران تامین شده و کمبودی در این زمینه نداشته ایم، ضمن اینکه هیچ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان جان خود را از دست نداده است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1948

به "رکورد بستری های کرونا در کردستان شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد بستری های کرونا در کردستان شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید