رکورد آمار ابتلای هفتگی به کرونا در سراسر جهان

به گزارش مجله دور زمین، سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد آمار ابتلای هفتگی به کرونا در سراسر جهان از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز بی سابقه بوده است.

رکورد آمار ابتلای هفتگی به کرونا در سراسر جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرتی عربی گزارش داد سازمان جهانی بهداشت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا طی یک هفته در سراسر کشور های جهان افزایش بی سابقه ای داشته است.

این سازمان افزود: آمار ابتلای هفتگی به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس بی سابقه بوده و به بالاترین سطح خود رسیده است که نیمی از آن متعلق به آمریکاست.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، گزارش های ماه جاری از افزایش شمار مبتلایان همزمان با آغاز واکسیانسیون در برخی کشور ها خبر می دهد.

گزارش هفتگی سازمان جهانی بهداشت حاکی از این است که میزان ابتلا به کرونا شش درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است که معادل 4.6 میلیون نفر در هفته منتهی به 20 دسامبر بوده است.

شمار قربانیان بیماری کووید-19 نیز با افزایش چهار درصدی همراه بوده است که به معنای این است که حدود 79 هزار بیمار جان خود را این هفته از دست داده اند.

سلوی براند مدیر بخش بیماری های واگیر سازمان جهانی بهداشت، در خصوص شیوع نسل جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس اعلام کرد که وضع همچنان درخصوص این ویروس مبهم، اما این سازمان تا به امروز هیچ تاثیری از نسل جدید ویروس کرونا بر آمار قربانیان کرونا ثبت نکرده است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت افزود: بعید است که نسل جدید ویروس کرونا تاثیری بر قدرت واکسن داشته باشد، زیرا این نوع ویروس ها می توانند جهش داشته باشند و برای درک اینکه آیا تاثیری بر انسان دارد یا نه، باید تحقیق و بررسی های بیشتری در این خصوص انجام شود.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که به گفته رسانه ها، نسل جدید کرونا ویروس سرعت انتشار بیشتری دارد و تشخیص آن دشوارتر است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1557

به "رکورد آمار ابتلای هفتگی به کرونا در سراسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد آمار ابتلای هفتگی به کرونا در سراسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید