دستور تهیه بورک پفکی غذای خوشمزه ترکی

به گزارش مجله دور زمین، بورک پفکی یا بورک پفی یکی از غذا های خوشمزه ترکی است که در روغن سرخ می گردد. خمیر آن را می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید و با مواد دلخواهتان پر کنید و از این غذای خوشمزه لذت ببرید.

دستور تهیه بورک پفکی غذای خوشمزه ترکی

بورک پفی ترکیه یکی از محبوب ترین انواع بورک در دنیاست. بورک پفی ترکیه شباهت زیادی به پیراشکی دارد و با ذائقه ایرانی همخوانی خوبی دارد. در ترکیه غذای بورک پفی را همراه با سوپ اوزگلین سرو می نمایند، ولی شما می توانید غذای بروک پفی را به تنهایی هم سرو کنید.

غذای بورک پفی

مواد لازم:

طرز تهیه

تخم مرغ را با دور تند همزن برقی بزنید تا بکدست گردد سپس ماست را اضافه نمایید. نمک و تخم خرفه را اضافه کنید و هم بزنید یکدست گردد. نیمی از آرد را به همراه بکینگ پودر الک کنید و به تخم مرغ اضافه نموده و ورز دهید. مابقی آرد را جداگانه الک نموده و به تدریج اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی درست گردد.

روی میز کار آرد بپاشید و خمیر را با وردنه به فطر 1 سانتی متر باز کنید و با کاتر مثلثی قالب بزنید. تابه ای را روی حرارت میانه قرار بدهید. به مقدار ای که خمیر در تابه شناور گردد، روغن مایع اضافه کنید و صبر کنید داغ گردد. برش های خمیر را در تابه بریزید تا سرخ و پفکی شوند.

می توانید بورک ها را پشت و رو کنید تا تمام سطح بورک طلایی گردد سپس روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافه اش کشیده گردد و سپس با سس یا دیپ دلخواه سرو نمایی.

بورک پفکی ترکیه

مواد لازم:

طرز تهیه

برای تهیه خمیر بورک پفکی آرد را چند بار الک کنید. تخم مرغ، کره ذوب شده سر، آب، سرکه و نمک را مخلوط نموده و به آرد اضافه کنید و ورز دهید. خمیر را دو قسمت نموده، گرد کنید و رویش را بپوشانید تا 20 دقیقه استراحت کند.

روی سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را با وردنه باز کنید. روی خمیر کره نرم شده بمالید و تا کنید و دوباره با وردنه باز کنید. کره مالی و تا کردن را 5 بار دیگر تکرار کنید. برای خمیر دوم همین کار را تکرار نمایید.

برای تهیه مواد میانی پنیر را با چنگال خرد کنید و نصف لیوان جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید. تخم مرغ، نمک و فلفل را افزوده هم بزنید یکدست گردد. خمیر را برای بار آخر با وردنه باز کنید و با لیوان قالب بزنید.

یک طرف خمیر را با فاصله از لبه ها مواد پنیری بگذارید و سمت دیگرش را روی مواد تا بزنید و با پشت چنگال لبه های خمیر را به هم بفشارید تا چفت شوند سپس دو طرف بورک ها را در روغن داغ شناور سرخ کنید تا طلایی گردد و روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافه شان کشیده گردد.

بورک پفی گوشت

مواد لازم:

طرز تهیه

آرد، بکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. در کاسه ای دیگر تخم مرغ و ماست را مخلوط نموده و هم بزنید تا یکدست گردد. مواد خشک را به موادتر اضافه نموده مخلوط کنید و کم کم آب اضافه کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی حاصل گردد که به دست نچسبد.

خمیر را در نایلون بگذارید و حدود 1 - 2 ساعت در یخچال استراحت بدهید. برای تهیه مواد میانی بورک پفکی پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک گردد. گوشت چرخ نموده را اضافه نموده تفت دهید و نمک و فلفل سیاه بزنید. جعفری را ساطوری نموده با گوشت مخلوط نموده و شعله را خاموش کنید.

روی میز کار را آرد پاشی کنید و چانه های کوچک از خمیر بردارید و به شکل گرد با وردنه باز کنید. یا این که می توانید بعد از باز کردن خمیر را قالب بزنید تا همه یکدست گردد. وسط دایره های خمیر را از مواد گوشتی بریزید.

لبه های خمیر را کمی آب یا زرده تخم مرغ بزنید و دایره را تا کنید و با دست یا چنگال لبه های خمیر را به هم بچسبانید تا حالت نیم دایره بگیرد. بورک پفکی را باید در روغن داغ سرخ کنید تا پف کند و ترد گردد. صبر کنید هر دو طرف طلایی گردد و سپس روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافه اش را بگیرد و با سس دلخواه سرو نمایید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2415

به "دستور تهیه بورک پفکی غذای خوشمزه ترکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه بورک پفکی غذای خوشمزه ترکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید