جنگ پنهان آمریکا و روسیه برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی در بلگراد

به گزارش مجله دور زمین، هرچند اتحادیه جهانی کشتی اعلام نموده قصد برگزاری مسابقات جهانی 2020 را دارد، اما همچنان در این خصوص ابهامات زیادی وجود دارد.

جنگ پنهان آمریکا و روسیه برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی در بلگراد

به گزارش خبرنگاران، بعد از آنکه المپیک به خاطر شیوع کرونا در دنیا، یک سال به تعویق افتاد، اتحادیه دنیای در مرداد ماه اطلاع داد که به دنبال برگزاری مسابقات دنیای در سال 2020 است.

در این زمینه از فدراسیون های مختلف نظرخواهی شد که ایران و آمریکا از جمله عظیم ترین کشورهایی بودند که مخالفت خود را با برگزاری این رقابت ها اعلام کردند، اما روسیه و در راس آن مامیاشویلی روی برگزاری مسابقات دنیای تاکید داشتند.

در مهر ماه اتحادیه دنیای بعد از آنکه از کشورها خواست آمادگی خود را برای شرکت در دنیای پیش رو اعلام نمایند، چند روز بعد از اعلام آمادگی بیش از 70 کشور دنیا به همین منظور اطلاع داد تا به این ترتیب 22 تا 30 آذر ماه برای برگزاری مسابقات دنیای 2020 در بلگراد مشخص گردد.

بعد از این اتفاق، علاوه بر اینکه خبر اوج گیری مجدد کرونا در بعضی کشورها آمد و همچنین اعلام شد استادیوم استارت بلگراد، محل برگزاری مسابقات دنیای کشتی در صربستان، دوباره به بیمارستان موقت بیماران کرونایی تبدیل شده، آمریکایی ها و در پی آن کانادا اعلام کردند تصمیم به شرکت در مسابقات دنیای را ندارند.

این در حالی بود که درخصوص حضور دو تیم مدعی ارمنستان و آذربایجان در دنیای بلگراد به دلیل جنگ قره باغ نیز ابهاماتی وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روسیه قدرتمندترین و جدی ترین موافق برگزاری رقابت های دنیای بود که درنهایت هم اتحادیه دنیای را ترغیب به این تصمیم کرد، حالا آمریکا که در این خصوص، بازی را به روسیه واگذار نموده، در حال کوشش و رایزنی برای عدم برگزاری مسابقات یا عدم شرکت تیم ها در این رقابت هاست تا به نوعی جنگی پنهان همچنان بین آمریکا و روسیه در مورد برگزاری مسابقات دنیای وجود داشته باشد.

باید دید درنهایت برنده این جنگ کدام کشور است و آیا کرونا و موج جدید شیوعش به یاری آمریکایی ها خواهد آمد تا این رقابت ها را در آستانه لغو قرار دهند و یا اینکه روسیه مانند IOC که گفته است المپیک با هر وضعیتی (با واکسن و یا بی واکسن کرونا) در موعد مقرر برگزار خواهد شد، می تواند اتحادیه دنیای را در راستا برگزاری دنیای 2020 حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1433

به "جنگ پنهان آمریکا و روسیه برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی در بلگراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ پنهان آمریکا و روسیه برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی در بلگراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید