توفان در سیستان 330 نفر را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش مجله دور زمین، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: توفان و ریزگرد طی چهار روز گذشته در سیستان 330 نفر از مردم منطقه را راهی بیمارستان نموده است.

توفان در سیستان 330 نفر را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش ایرنا، مجید محبی اظهارداشت: وقوع توفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان طی سه روز گذشته 330 نفر از مردم منطقه را راهی بیمارستان و مراکز درمانی نموده است .

وی اعلام کرد: در مجموع 273 نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره مند و از بیمارستان مرخص شدند و 57 نفر همچنان بستری هستند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با شدت بیشتر از روز گذشته سوم تیر در نیمه شمالی این استان شروع شده تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

علی ملاشاهی اظهارداشت: در این مدت سرعت وزش باد به حدود100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که علاوه بر افزایش ذرات معلق در هوای منطقه، کاهش دما را به همراه دارد.

وی ادامه داد: بعلاوه در زمان توفان در جاده های ارتباطی روستایی و مرزی منطقه سیستان کاهش دید سبب کندی عبور و مرور می گردد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بهتر است در زمان توفان افراد به ویژه کسانی که دچار بیماری های قلبی و تنفسی دارند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری نمایند.

وی اعلام کرد: طی این مدت در منطقه ها مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان بعضی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می گردد.

باد های موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال سیستان و بلوچستان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با شروع آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

این باد ها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آن به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد، اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید باد های 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا اندازه زیادی افزایش می یابد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2412

به "توفان در سیستان 330 نفر را راهی مراکز درمانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان در سیستان 330 نفر را راهی مراکز درمانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید