تخصیص بیش از 23میلیارد ریال اعتبار برای راه دسترسی به محوطه تاریخی حوض دار هامون

به گزارش مجله دور زمین، معاون سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: تا به امروز 23میلیارد ریال اعتبار به منظور دسترسی به منطقه تاریخی حوض دار شهرستان هامون در نظر گرفته شده که بخشی از این جهت سال جاری به بهره برداری می رسد.

تخصیص بیش از 23میلیارد ریال اعتبار برای راه دسترسی به محوطه تاریخی حوض دار هامون

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، آریا نارویی امروز 27 اردیبهشت ماه 99 اظهار کرد: راه دسترسی به منطقه تاریخی حوض دار تقریباً نزدیک به شش کیلومتر است که دسترسی به اثر تاریخی قلعه رستم نیز از همین جهت امکان پذیر است.

او گفت: منطقه تاریخی و جهانگردی منحصر به فرد حوض دار از پیش از اسلام تا دوره صفویه و قاجاریه رونق داشته و این راه دسترسی به منظور عبور و مرور آسان جهانگردان ساخته خواهد شد که از ابتدای جاده منتهی به قلعه رستم شکل می گیرد و در هفت کیلومتری شهرسوخته واقع در جهت زابل زاهدان واقع شده است.

معاون سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: کوشش بر این است که یک فاز از این طرح که بین قلعه مچی و قلعه رستم واقع شده است هرچه زودتر آماده بهره برداری گردد.

او گفت: ساخت راه کامل از جاده تا این منطقه تاریخی نیازمند اعتبارات بیشتری است که امیدواریم هرچه سریع تر محقق گردد.

او توضیح داد: اداره کل استان سعی دارد منطقه تاریخی حوض دار را با رویکرد ایجاد یک اقامتگاه سنتی مانند کاری که برای ارگ سردار محمدخان نارویی در قلعه نو انجام می گردد، طراحی و اجرا کند تا زمانی که جهانگرد به این مکان سفر می نماید به راحتی بتواند چند شب، در آنجا اقامت داشته باشد.

منطقه تاریخی حوض دار با وسعتی در حدود یک هزار هکتار یکی از مهم ترین پهنه های فرهنگی و تاریخی شمال استان سیستان و بلوچستان است.

بنای تاریخی قلعه رستم و بادها به عنوان نخستین ماشین اختراع دست بشر در منطقه حوض دار بنا شده و یکی از کارهای مهم میراث فرهنگی پیگیری ثبت جهانی این آسبادها است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1173

به "تخصیص بیش از 23میلیارد ریال اعتبار برای راه دسترسی به محوطه تاریخی حوض دار هامون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص بیش از 23میلیارد ریال اعتبار برای راه دسترسی به محوطه تاریخی حوض دار هامون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید