تاثیر کاهش تیم های حاضر در مسابقات جهانی تنیس روی میز بر ایران

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، کاهش تعداد تیم های حاضر در مسابقات تیمی تنیس روی میز قهرمانی جهانی یکی از موضوعات مطرح در نشست اخیر هیات رئیسه فدراسیون جهانی این رشته (ITTF) بود.

تاثیر کاهش تیم های حاضر در مسابقات جهانی تنیس روی میز بر ایران

طبق آنچه در این نشست به تاکید اعضای شرکت کننده رسید، مسابقات پیش روی قهرمانی جهان در بخش تیمی به خاطر پاندمی کرونا با تعداد محدود تیم ها برگزار خواهد شد. 8 یا 16 تیم پیشنهادهایی است که در رابطه با کمیت این رقابت ها مطرح شد.

فدراسیون جهانی تنیس روی میز البته هنوز مکانیزم دقیق خود در رابطه با این رقابت ها که قرار است اسفندماه به میزبانی کره جنوبی برگزار شود را اعلام نکرده اما با کاهش تعداد تیم های شرکت کننده احتمالاً ایران شانسی برای حضور در این دوره رقابت ها نخواهد داشت.

این در حالی است که تیم ملی تنیس روی میز ایران دو سال پیش برای نخستین بار پیروز به صعود به دسته اول رقابت های تیمی قهرمانی جهان شد و قرار بود در کره جنوبی برای نخستین بار با دیگر تیم های حاضر در این دسته رقابت داشته باشد اما با مصوبه اخیر فدراسیون جهانی این شانس برای همیشه از ایران گرفته خواهد شد چراکه از سال 2022 میلادی هم مسابقات جهانی تنیس روی میز در بخش تیمی به صورت دسته ای برگزار نخواهد شد.

این موضوع دیگر پیشنهاد مطرح در همین نشست اخیر هیات رئیسه ITTF بود که مصوبه اعضای حاضر را هم گرفت.

بدین ترتیب تیم ملی تنیس روی میز به خاطر شرایط شیوع و گستردگی ویروس کرونا نه تنها فرصت حضور در مسابقات آینده تیمی جهان را از دست می دهد بلکه هیچ زمان دیگری فرصتی برای رقابت با بهترین های جهان در قالب دسته اول این رقابت ها را کسب نخواهد کرد.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در این زمینه گفت: البته فدراسیون جهانی هنوز به صورت دقیق مشخص نکرده که دوره جدید مسابقات تیمی جهان به چه صورت برگزار خواهد شد اما طبق مصوبه اخیر کاهش تعداد تیم ها به 8 یا 16 تیم قطعی است.

وی با یادآوری اینکه پیش از این مسابقات تیمی جهان در هر بخش مردان و بانوان با حضور 72 تیم برگزار می شد، خاطرنشان کرد: به خاطر پاندمی کرونا حضور همزمان 144 تیم در کشور میزبان قطعاً تبعات خواهد داشت. از طرفی امکان تعویق این دوره بازی ها هم وجود ندارد. به همین دلیل کاهش تیم ها قطعی است اما اینکه مبنای انتخاب تیم های شرکت کننده به چه صورت خواهد بود موضوعی است که فدراسیون جهانی باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: احتمال اینکه تیم های شرکت کننده بر اساس رنکینگ جهانی انتخاب شوند اولین و محتمل ترین گزینه در این زمینه است که در این صورت ایرانی شانسی برای شرکت در مسابقات نخواهد داشت. این مسئله اما در مورد حضور ایران در دسته اول مسابقات و به خطر افتادن این موقعیت هم تاثیری ندارد چون احتمالاً رقابت های این دوره به صورت دسته ای برگزار نمی شود. از دوره بعد که مسابقات با 40 تیم و شیوه ای غیر از دسته بندی برگزار می شود.

حسنی در مورد تاثیری که کاهش تیم های حاضر در مسابقات تیمی جهان بر تنیس روی میز ایران خواهد داشت به یک مسئله دیگر هم اشاره کرد و گفت: قاعدتاً این مسابقات با هر تعداد تیمی که برگزار می شود رنکینگ جهانی خواهد داشت و پینگ پنگ بازان ما یک فرصت برای کسب امتیاز جهانی را از دست می دهند. اما مسئله دیگر در رابطه با رقیبان بازیکنان ما است.

وی شرح داد: بازیکنان ایران در میان 8 تیم اول رنکینگ جهانی رقیبی برای مسابقات قاره ای یا انتخابی المپیک ندارند. بنابراین اگر مسابقات با این تعداد تیم برگزار شود نگرانی از حیث بهبود موقعیت حریفان ملی پوشان ما در رنکینگ جهانی وجود ندارد اما اگر تعداد 16 تیم تصویب شود شاید موضوع کمی متفاوت شود.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد که تصمیم نهایی فدراسیون جهانی در رابطه با مسابقات تیمی قهرمانی جهانی در کره جنوبی و مشخص شدن مکانیزم این رقابت ها توسط این فدراسیون همه ابهامات را برطرف می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1505

به "تاثیر کاهش تیم های حاضر در مسابقات جهانی تنیس روی میز بر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کاهش تیم های حاضر در مسابقات جهانی تنیس روی میز بر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید