بحران هند ، اخراج دانشجوی آلمانی و تصویب بودجه یک میلیارد دلاری سرشماری

به گزارش مجله دور زمین، همزمان با شدت دریافت اعتراض های گسترده و سراسری علیه قانون تازه مهاجرت و شهروندی، دولت هند بودجه یک میلیارد دلاری سرشماری سال 2021 را تصویب کرد.

بحران هند ، اخراج دانشجوی آلمانی و تصویب بودجه یک میلیارد دلاری سرشماری

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تایمز هند، تصویب شدن بودجه یک میلیارد دلاری سرشماری سراسری سال 2021 از آن رو اهمیت دارد که بعضی معتقدند دولت ملی گرای هند بخواهد از اطلاعات آن برای پیش بردن اهداف پنهان موجود در لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه افغانستان، بنگلادش و پاکستان بهره ببرد. هر چند نارندرا مودی، نخست وزیر و آمیت شاه، وزیر کشور هند گفته اند این دو ماجرا اساسا به هم ارتباط ندارند.

مجلس اعیان مجلس هند دو هفته پیش یک لایحه جنجالی تصویب کرد که دادن حق شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را سرعت می بخشد. مخالفان معتقدند هدف از اجرای کردن این قانون برنامه دولت مودی برای فشار بیشتر بر 200 میلیون مسلمان هندی و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی است. در اعتراض های سراسری و خشن دو هفته اخیر دست کم 23 شهروند هندی کشته شده اند.

گفته می گردد هدف از سرشماری سال آینده ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع برای ثبت هویت ساکنان عادی هند است؛ کسانی که دست کم شش ماه در یک محل زندگی نموده یا تصمیم داشته باشند بیش از شش ماه آنجا زندگی نمایند. این به معنی ثبت هویت بسیاری از مهاجران و پیش درآمد برنامه دولت برای به حاشیه راندن اقلیت مسلمان هند باشد.

از سوی دیگر، دولت هند یک دانشجوی آلمانی را به اتهام دو بار حضور در اعتراض های خیابانی علیه قانون جدید مهاجرتی و شهروندی از این کشور اخراج کرد. جیکوب لیندنتال دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه چنای در جنوب هند است و هفته گذشته در دو راهپیمایی اعتراض آمیز خیابانی در دهلی نو شرکت نموده است.

لیندنتال 24 ساله به رویترز گفته است مقام های اداره مهاجرت هند از او خواسته اند به دلیل انجام دادن فعالیت های سیاسی خارج از فضای دانشگاه و زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به ویزا دانشجویی زودتر از هند خارج گردد. دو تصویر از این دانشجوی آلمانی با دو پلاکارد متفاوت در دست در فضای مجازی منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 744

به "بحران هند ، اخراج دانشجوی آلمانی و تصویب بودجه یک میلیارد دلاری سرشماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران هند ، اخراج دانشجوی آلمانی و تصویب بودجه یک میلیارد دلاری سرشماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید