با مشوق هایی به ارزش 280 میلیارد دلار آمریکا در تلاش برای حمایت از تولیدکننده های داخلی تراشه و کاهش سرعت پیشرفت چین در حوزه نیمه رساناهای با قدرت پردازش بالا

به گزارش مجله دور زمین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه قانونی را با هدف توسعه و تولید صنایع الکترونیک در خاک آمریکا امضا کرد.

با مشوق هایی به ارزش 280 میلیارد دلار آمریکا در تلاش برای حمایت از تولیدکننده های داخلی تراشه و کاهش سرعت پیشرفت چین در حوزه نیمه رساناهای با قدرت پردازش بالا

در قانون تشویقی تراشه ها و علم که از پشتیبانی هر دو حزب برخوردار است و پیشتر از تصویب کنگره گذشته است، مشوق هایی بالغ بر 280 میلیارد دلار برای صنایع مرتبط با تولید تراشه در آمریکا و دیگر حوزه های مرتبط در نظر گرفته شده است.

هدف از توسعه فناوری ساخت و تولید تراشه در خاک آمریکا، رقابت با چین در این حوزه و حفظ پرچمداری ایالات متحده در حوزه روبه رشد صنعت الکترونیک عنوان شده است.

جو بایدن در این مراسم که روز سه شنبه با حضور نمایندگانی از کنگره، سیاستمداران، و کارآفرینان در کاخ سفید برگزار گشت با اشاره به گفت وگویی که پیشتر با رئیس جمهوری چین داشته است، گفت که ما در آمریکا می توانیم منابع مان را تامین، و هر آن چه را که بخواهیم تولید کنیم.

خبرگزاری رویترز، پیشتر نیز از تلاش واشنگتن برای به اجرا گذاشتن طرحی برای محدود کردن ارسال تجهیزات ساخت تراشه های کامپیوتری به چین با هدف صیانت از شرکت های آمریکایی و کاهش سرعت پیشرفت چین در حوزه نیمه رساناهای با قدرت پردازش بالا، خبر داده بود.

تنش های میان ایالات متحده و چین در حوزه فن آوری که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سلف آقای بایدن، شدت گرفت، همچنان ادامه دارد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2266

به "با مشوق هایی به ارزش 280 میلیارد دلار آمریکا در تلاش برای حمایت از تولیدکننده های داخلی تراشه و کاهش سرعت پیشرفت چین در حوزه نیمه رساناهای با قدرت پردازش بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مشوق هایی به ارزش 280 میلیارد دلار آمریکا در تلاش برای حمایت از تولیدکننده های داخلی تراشه و کاهش سرعت پیشرفت چین در حوزه نیمه رساناهای با قدرت پردازش بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید