بازتاب انتقاد طارمی از اسکوچیچ؛ مشکل جای دیگری است

به گزارش مجله دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- حرف های سرمربی تیم ملی درباره تاکتیک ناپذیری ملی پوشان فوتبال ایران واکنش مهدی طارمی را در پی داشت.

بازتاب انتقاد طارمی از اسکوچیچ؛ مشکل جای دیگری است

به گزارش خبرنگاران، دراگان اسکوچیچ چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود بازیکنان ایرانی از نظر تاکتیکی ضعیف هستند اما قدرت بدنی بالایی دارند. این ادعای دراگان اسکوچیچ با واکنش مهدی طارمی همراه شد. مهدی طارمی که در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی می نماید، بدون آنکه اسمی از اسکوچیچ بیاورد، به این واقعیت اشاره نمود که فوتبالیست های ایرانی درک تاکتیکی بالایی دارند و مشکل جای دیگری است.

متن توییت مهدی طارمی با زنده باد ایران تمام شده است. پیش از این مهدی طارمی یک بار غیر مستقیم در مقایسه کی روش و اسکوچیچ در تلویزیون بوشهر حرف هایی زده بود که نشان می داد اعتقاد چندانی به سرمربی فعلی تیم ملی ندارد اما در تمام ماه های گذشته طارمی هیچ حرفی علیه اسکوچیچ یا خلاف گفته های او نزده بود اما این بار که سرمربی کروات تیم ملی خارج از مرزهای ایران فوتبالیست های ایرانی را از لحاظ درک تاکتیکی ضعیف معرفی نموده، مهدی طارمی در دفاع از فوتبالیست های ایرانی یادآوری نموده متاسفانه مسائل جای دیگری است.

حالا انتقاد مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران در رسانه های معتبر کشور پرتغال بازتاب داشت. انتشار یک پیغام از مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو یک روز بعد از درخشش در بازی با آث میلان، بازتاب گسترده ای در ایران و پرتغال داشت. طارمی روز چهارشنبه بدون نام بردن از دراگان اسکوچیچ، پاسخ ادعای چند روز پیش سرمربی تیم ملی ایران را به این شکل داد: باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مسائل جایی دیگر است. زنده باد ایران.

اسکوچیچ چند روز پیش در مصاحبه ای عنوان نموده بود بازیکنان ایران از نظر بدنی و تکنیکی فوق العاده هستند اما از نظر تاکتیکی شرایط ایده آلی ندارند.

این پیغام طارمی نه تنها در ایران بلکه به سرعت در رسانه های معتبر پرتغال هم بازتاب داشت. سه روزنامه اوژوگو، ابولا و رکورد در خبرهای خود مسائل داخلی تیم ملی ایران را منعکس نموده و از عنوان طارمی پاسخ سرمربی ایران را داد و مشکل جای دیگری است استفاده نموده اند.

مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی امید کشورمان درباره اختلاف به وجود آمده میان اسکوچیچ و طارمی گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد و صدرجدول است. همه بازی ها را برده و با کره جنوبی مساوی کرد. این تیم نیاز به آرامش دارد. تیم ملی نتایج خوبی گرفته و نیازی به تنش نداریم. باید آرامش تیم حفظ گردد که به جام جهانی صعود کنیم. هر وقت به جام جهانی رفتیم، هیجان این موضوع به جامعه و فوتبال یاری می نماید. فدراسیون فوتبال باید تیم ملی را در آرامش پیش ببرد.

مهدوی کیا در واکنش به اینکه اگر جای اسکوچیچ بود چه رفتاری با طارمی می کرد اظهار کرد: مربی کارش را می نماید. تیم هم نتایج خوبی گرفته است. در همه جای جهان این تنش ها هست. باید مدیریت گردد و آرامش تیم ملی بهم نخورد. تیم باید با آرامش کار کند و همه دست به دست هم دهند که با خیال راحت به جام جهانی صعود کند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی اهل کرواسی تیم ملی ایران چند روز پیش گفت: بازیکن ایرانی از نظر تاکتیکی ضعیف است، اما قدرت فیزیکی و فنی او قابل ارتقا است. اما این ایده مربی برای مهدی طارمی بازیکن سفید و آبی های پورتو چندان خوشایند نبود و او سریعا جواب اسکوچیچ را داد. یکی دیگر از عملنمودهای عالی این بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا و این بار مقابل میلان شکل گرفت. سرجیو کونسیسائو در ملاقات برابر میلان طارمی را در پست جدیدی و به عنوان مهاجم دوم در ترکیب تیمش قرار داده بود. با این وجود، مطبوعات ایران بلافاصله توئیت مهاجم پورتو را بازتاب دادند و آن را به عنوان پاسخی برای مربی تیم ملی عنوان کردند.

روزنامه آبولا نیز در این باره نوشت: دراگان اسکوچیچ مربی تیم ملی ایران از موضوع تاکتیکی بازیکنان ایرانی انتقاد کرد و مدعی شد که آنها حتی از نظر تکنیکی و توانایی بدنی در این زمینه دارای ضعف هایی هستند. مهدی طارمی، که سه شنبه شب از سوی یوفا به عنوان برترین بازیکن ملاقات پورتو و میلان معرفی گردید، 26 گل در 55 بازی ملی برای ایران به ثمر رسانده است. او از توییتر برای اظهار نظر مخالف درباره این مربی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2009

به "بازتاب انتقاد طارمی از اسکوچیچ؛ مشکل جای دیگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب انتقاد طارمی از اسکوچیچ؛ مشکل جای دیگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید