انصراف کره شمالی، به ضرر شاگردان اسکوچیچ

به گزارش مجله دور زمین، با انصراف کره شمالی از حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی، اکنون کار ایران و شاگردان اسکوچیچ برای صعود از گروه، سخت تر شد.

انصراف کره شمالی، به ضرر شاگردان اسکوچیچ

به گزارش خبرنگاران، ورزش سه نوشت: رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا از خرداد ماه شروع می گردد تا تیم ها برای کسب سهمیه حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 با یکدیگر به رقابت بپردازند ولی امروز خبر انصراف کره شمالی از حضور در این رقابت ها، شوک بزرگی را به تیم های سایر گروه ها وارد کرد.

فدراسیون فوتبال کره شمالی روز آدینه نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نموده و بیان کرد که به علت ترس از ابتلا به ویروس کرونا، تیم این تیم در مرحله دوم مقدماتی شرکت نخواهد کرد. البته AFC از کره شمالی خواسته که در خصوص این تصمیم تجدید نظر کند.

در صورتی که انصراف کره شمالی از حضور در این رقابت ها قطعی گردد، نتایج 3 ملاقات باقی مانده این تیم با کشورهای کره جنوبی، ترکمنستان و سریلانکا سه بر صفر به سود رقبا اعلام خواهد شد که این مسئله، خبر بدی برای تیم های سایر گروهها از جمله ایران است که ممکن است با وجود ایستادن در رتبه دوم جدول گروه خود، از صعود به دور بعدی بازبمانند.

رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در 8 گروه برگزار می گردد که هشت تیمی که در گروه های خود در رتبه اول قرار بگیرند، به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی خواهند شد.

از میان هشت تیم دیگری که در گروه هایشان دوم می شوند، 4 تیمی که امتیازات بالاتری دارند به جمع 8 تیم صدرنشین اضافه می شوند تا با رسیدن تعداد تیم ها به عدد 12، مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 در دو گروه 6 تیمی برگزار گردد که به صورت رفت و برگشت با یکدیگر روبرو می شوند.

کره شمالی که در گروه H واقع شده است، در حال حاضر هم امتیاز با کره جنوبی و لبنان 8 امتیازی و در رتبه چهارم از گروه 5 تیمی واقع شده است.

در این گروه هر چند کره جنوبی نسبت به سایرین یک بازی کمتر انجام داده اما ترکمنستان با 9 امتیاز صدرنشین این گروه است.

در صورت انصراف کره شمالی، ترکمنستان 12 امتیازی شده و در دو بازی به جامانده ای که با کره جنوبی و لبنان دارد، در صورت کسب یک پیروزی برابر لبنان به امتیاز 15 می رسد و آنگاه از شانس زیادی برای صعود به دور بعدی برخوردار خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1784

به "انصراف کره شمالی، به ضرر شاگردان اسکوچیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف کره شمالی، به ضرر شاگردان اسکوچیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید