این کراس اور چینی کم مصرف به زودی به ایران می آید؟، عکس

به گزارش مجله دور زمین، گجت نیوز نوشت: ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبریدی - Venucia V-Online PHEV یک کراس اوور شهری و معمولی است که مزایا و معایب خودش را دارد و در هر 100 کیلومتر مسیر، 4.3 لیتر بنزین می سوزاند.

این کراس اور چینی کم مصرف به زودی به ایران می آید؟، عکس

شرکت نورا موتور یکی از تازه واردهای دنیای خودرو است که میخواهد تا در کنار برند مکث موتور، محصولات برند ونوسیا را به ایران وارد کند. البته معایب محصولات ونوسیا و برند ناشناخته نورا موتور، از همین الان هم معلوم شده اما به هر حال حدس می زنیم که این شرکت به زودی، به مهمانی خودروهای هیبریدی هم وارد می گردد. به همین دلیل به سراغ جدیدترین محصول هیبریدی آن ها یعنی ونوسیا V-Online هیبریدی رفتیم و سر و ته آن را درآوردیم. در ادامه با قیمت، مشخصات فنی و آپشن ها و مجذوب نماینده ترین قابلیت های این کراس اوور هیبریدی آشنا می شویم.

معرفی کوتاه ونوسیا وی آنلاین هیبریدی

این خودرو یک کراس اوور پلاگین هیبریدی است که از نظر ظاهری، هیچ فرقی با ونوسیا V-Online بنزینی ندارد و در کشور چین هم با نام ونوسیا V-Online DDi شناخته می گردد. پلتفرم این خودرو مستقیما از نیسان قشقایی هیبریدی کپی شده و قیمت آن هم در محدوده بالاتر از 20 هزار دلار خواهد بود؛ چرا نیسان قشقایی؟ چرا که برند ونوسیا، یکی از زیر شاخه های شرکت دانگ فنگ - نیسان است که در حال حاضر، روزگار خوبی را در چین سپری نمی نماید و فروش جالبی هم ندارد.

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد ونوسیا وی آنلاین PHEV DDi تقریبا با مدل بنزینی یکی است و شامل 4607 میلی متر طول، 1917 میلی متر عرض و 1624 میلی متر ارتفاع می گردد و فاصله محورهای آن هم به 2700 میلی متر می رسد. از نظر قد و هیکل، لاماری ایما هیبرید فیس لیفت دقیقا تنه به تنه این خودرو حرکت می نماید.

برخلاف اندازه، چهره و طراحی ونوسیا وی آنلاین هیبریدی با مدل بنزینی کمی فرق دارد و اگر بیشتر دقت کنید، این تفاوت ها را می توانید در سپر جلو، هواکش های گلگیر و مدل رینگ ها پیدا کنید. رینگ های خودروهای هیبریدی به علت اینکه مقاومت کمتری در برابر جریان هوا داشته باشند، پره های بزرگتری دارند تا از گیر افتادن جریان های گردابی در داخل دیسک ها و مصرف بیشتر انرژی جلوگیری نمایند.

مدل بنزینی

مدل هیبریدی

در تصویرهای بالا، کاملا می توانید این نکات را ببینید؛ فقط به هواکش گلگیر های جلو، فرم جلو پنجره و طرح رینگ ها و مدل چراغ ها نگاه کنید.

طراحی کابین و داشبورد

اتاق و داشبورد ونوسیا وی آنلاین هیبریدی هم چند فرق اساسی با همزاد بنزینی خود دارد. برای مثال، اهرم دنده از این خودرو حذف و کلید مدرن جایگزین آن شده است. بعلاوه رنگ سفید و خاکستری هم به تریم داخلی اضافه شده تا اتاق ونوسیا وی آنلاین هیبریدی را مدرن تر نشان دهد.

داشبورد ونوسیا وی آنلاین PHEV DDi هم میزبان دو نمایشگر دیجیتال با ابعاد 12.3 اینچ است و روی کنسول وسطی هم می توانید ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس و … را پیدا کنید.

تجربه سکوت و آرامش در کابین به لطف تکنولوژی NVH

در طراحی اتاق این خودرو از استاندارد NVH (مخفف noise, vibration, heat) استفاده شده که انتقال نویز، حرارت، و ویبره و ارتعاش به کابین را تا جای ممکن کاهش می دهد.

مشخصات فنی و آپشن های ونوسیا V-Online هیبریدی

زمانی که کاپوت این خودرو را بالا می زنید، تازه حساب کار دست شما می آید. ونوسیا V-Online هیبریدی از سیستم هیبرید پیشرفته بی وای دی DM-i بهره می برد و به یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری هیبریدی مجهز شده که می تواند 201 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. گیربکس ونوسیا وی آنلاین هیبریدی از نوع گیربکس اتوماتیک DHT تک سرعته است که به حالت رانندگی اسپرت و اکو هم مجهز شده. این عددها در ونوسیا V-Online بنزینی به 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور می رسد و وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته بود.

حداکثر سرعت ونوسیا وی آنلاین هیبریدی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما به لطف موتور هیبریدی می تواند در کمتر از 7.8 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مسافرت 1132 کیلومتری با یک باک

بعلاوه مصرف سوخت ونوسیا وی آنلاین هیبریدی در حالت هیبریدی و در هر 100 کیلومتر، فقط 4.3 لیتر است. به علاوه اگر فقط روی حالت تمام برقی رانندگی کنید، این خودرو می تواند تا 100 کیلومتر را صرفا با اتکا به موتور برقی خود طی کند و اصلا نیازی به موتور بنزینی ندارد.

بعلاوه مصرف انرژی در این موتور برقی هم تقریبا 16 کیلو وات در هر ساعت است که اگر این عددها را با ظرفیت باتری و مصرف سوخت پیشرانه ترکیب کنیم، متوجه می شویم که ونوسیا وی آنلاین PHEV DDi با باک پر از بنزین و باتری های فول شارژ، می تواند 1132 کیلومتر را بدون توقف طی کند. به علاوه تکنولوژی ترمزهای احیا شونده و قابلیت رانندگی با یک پدال هم در این خودرو وجود دارد که به مصرف کمتر بنزین و انرژی یاری می نماید.

از آن جایی که معماری نیسان قشقایی روی پلتفرم 400 ولت DC بنا شده، پس ونوسیا V-Online هیبریدی هم می تواند به شارژرهای سریع وصل گردد و فقط در عرض 30 دقیقه، ظرفیت باتری های خود را از 20 به 80 درصد برساند. در انتهای این بخش به آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در ونوسیا وی آنلاین هیبریدی می رسیم:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • سیستم کنترل کشش و پایداری
  • ترمز ABS و EBD
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • آینه های جانبی برقی و تاشو
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • قابلیت رانندگی با یک پدال
  • سانروف و سقف پاناروما
  • مولتی مدیا لمسی و کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی
  • صندلی های برقی با تنظیم 6 حالته (آپشنال)
  • 5 کیسه هوا (نسخه فول آپشن)
  • پشتیبانی از استاندارد آلایندگی یورو 6
  • 605 لیتر فضای صندوق عقب
  • سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و مولتی در محور عقب
  • رینگ های 18 اینچی و 19 اینچی آپشنال
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • قفل مرکزی
  • سیستم ورود بدون کلید به کابین و استارت کی لس
  • اتو لایت و دی لایت

قیمت ونوسیا وی آنلاین هیبریدی و شانس واردات به ایران

قیمت ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبریدی در بازار چین، حول و حوش 21 هزار دلار و کمی بالاتر است که در صورت واردات این خودرو به ایران، قیمت آن شاید از مرز 2.5 میلیارد تومان هم فراتر رود. در حال حاضر واردات لاماری ایما هیبریدی و فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی به ایران قطعی شده و به نظر می رسد که شرکت ها و خودروهای بیشتری هم به این مهمانی اضافه خواهند شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2398

به "این کراس اور چینی کم مصرف به زودی به ایران می آید؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کراس اور چینی کم مصرف به زودی به ایران می آید؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید