امکان رصد و پایش هوشمند اطلاعات در فضای مجازی محقق شد

به گزارش مجله دور زمین، یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته با به کارگیری هوش مصنوعی امکان رصد و پایش هوشمند اطلاعات در فضای مجازی را ممکن سازد.

امکان رصد و پایش هوشمند اطلاعات در فضای مجازی محقق شد

به گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی است که در علوم کامپیوتر اهمیت فراوانی دارد و تغییرات در هوش مصنوعی می توانند تحولات بسیاری را در فناوری اطلاعات به وجود آورد.

در واقع هوش مصنوعی به سیستم هایی اطلاق می گردد که می توانند واکنش هایی مشابه رفتار های انسان از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه سازی فرآیند های تفکری و شیوه های استدلالی انسانی و پاسخ پیروز به آن ها برای حل مسایل را داشته باشند.

یک شرکت دانش بنیان توانسته با به کارگیری توان و دانش بومی به فراوری محصولی برپایه هوش مصنوعی دست پیدا کند که توانایی رصد و پایش و داده کاوی فضای مجازی را دارد.

محمد قیومی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره حوزه کاری این شرکت گفت: حوزه تخصصی این شرکت بر روی رصد، پایش و داده کاوی فضای مجازی و رسانه ها است.

وی ادامه داد: این مجموعه داده های موجود را از منابع مختلف گردآوری، طبقه بندی و سپس با سرعت بسیار بالا منتشر می گردد.

این فعال فناور افزود: شرکت دانش بنیان پرتو تک سامانه پس از چند سال تحقیق در زمینه موتور های جستجوی اینترنتی، اولین موتور جستجوی هوشمند خبری با نام خبر فارسی را راه اندازی کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره محصول خود گفت: خبر فارسی توانسته به عنوان پربیننده ترین موتور جستجوی ایرانی و نیز جزو50 سایت اول ایران و رتبه 5 در سایت های خبری دست پیدا کند به طوری که ماهانه چیزی در حدود 5 میلیون نفر از این سایت بازدید می نمایند.

قیومی افزود: این سایت به کاربران یاری می نماید تا از بین ده ها سایت خبری تعداد بسیار زیادی خبر، خبر های مورد علاقه خود را به راحتی پیدا نمایند و همچنین کاربران برای مشاهده جزئیات بیشتر خبر ها به سایت منتشر نماینده راهنمایی می شوند و این کار باعث می گردد تعداد بازدیدنمایندگان سایت های خبری افزایش پیدا کند.

این فعال فناور به دیگر فعالیت این شرکت اشاره نمود و گفت: این شرکت خدمات سازمانی نیز به دستگاه های دولتی نیز ارائه می دهد.

وی ادامه داد: پیش تر به صورت سنتی نیروی انسانی مستقر در روابط عمومی ها سازمان ها مطالب مرتبط با سازمان مربوطه را رصد و پایش می کردند که این موضوع وقت و هزینه بسیاری را برای آن سازمان درپی داشت.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: این شرکت تمامی کار هایی که قدیم به صورت سنتی صورت می گرفت را با هوش مصنوعی انجام می دهد به این صورت که با رصد و پایش مطالب سازمان مربوطه در فضای مجازی و حتی رسانه هایی که مکتوب و آنلاین نیستند آن را در اختیارشان قرار می دهد.

قیومی به اشتغال زایی انجام شده در این شرکت دانش بنیان اشاره نمود و گفت: در این شرکت به صورت مستقیم و ثابت 15 نفر مشغول به کار هستند که عمدتا از دانش آموختگان رشته های برق و الکترونیک و رایانه هستند.

وی درباره ربات تلگرامی این شرکت گفت: مخاطبان می توانند به صورت رایگان از این ربات استفاده نموده و موضوعات مورد نظر در حوزه های مختلف را جست جو و سپس آن به صورت ایمیل و یا بر روی شماره تلگرامی آن را دریافت نمایند.

این فعال فناور گفت: مشتریان این شرکت عموما وزارتخانه ها و سازمان بزرگ کشور هستند که می توان به وزارت ارشاد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیاری دیگر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 938

به "امکان رصد و پایش هوشمند اطلاعات در فضای مجازی محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان رصد و پایش هوشمند اطلاعات در فضای مجازی محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید