امتیاز میزبانی بازی های آسیایی ناشنوایان از هنگ کنگ گرفته شد

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، قرار بود نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان 10 تا 21 آبان ماه و با حضور 1678 ورزشکار از 32 کشور به میزبانی هنگ کنگ برگزار گردد اما در فاصله یک ماه مانده به شروع این بازی ها و به دلیل درگیری ها و بحران های سیاسی در این کشور، برگزاری بازی ها در زمان مقرر و با تصمیم کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه لغو و به تاخیر افتاد.

امتیاز میزبانی بازی های آسیایی ناشنوایان از هنگ کنگ گرفته شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

البته هنگ کنگی ها پیگیرِ امتیاز میزبانی خود برای این بازی ها بودند تا در زمانی مناسب و پس از برقرار شدن امنیت و آرامش لازم در کشورشان، اقدام به برگزاری آن نمایند اما مسئولان آسیایی مربوطه با لحاظ کردن تقویم کاری خود و لزوم برگزاری هرچه سریعتر بازی ها، امتیاز میزبانی هنگ کنگ را به طور کامل لغو کردند.

به گفته محمد پورگر رئیس ایرانی کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان در آسیا و اقیانوسیه حداکثر تا 10 روز آینده و از میان سه کشور عربی، میزبان جدید این دوره بازی های آسیایی تعیین خواهد شد.

پورگر در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: کشور هنگ کنگ از دو سال پیش تمام اقدامات لازم برای میزبانی بازی های آسیایی را انجام داد اما تقریبا از سه - چهار ماه پیش و به خاطر درگیری های داخلی در این کشور، نگرانی هایی بابت میزبانی بدون مشکل هنگ کنگ ایجاد شد.

وی ادامه داد: البته نهادهایی مانند وزارت ورزش هنگ کنگ و شورای امنیت این کشور مسئولیت تامین امنیت لازم در زمان برگزاری بازی ها را عهده دار شده بودند اما ادامه درگیری ها، تشدید آنها و اینکه احتمال داشت تظاهرات خیابانی به خیابان های بیشتری کشیده گردد، نگرانی هایی را ایجاد کرد به طوری که ما در کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان نمی توانستیم برگزاری بدون مشکل بازی ها را ضمانت کنیم. به همین دلیل تصمیم به لغو بازی ها در زمان مقرر گرفته شد.

به گفته رئیس ایرانی کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان، هنگ کنگ امیدوار بود که با حل بحران سیاسی در کشورش و در ماه های آینده برگزار نماینده بازی های آسیایی ناشنوایان گردد اما با تصمیم کنفدراسیون امتیاز میزبانی این کشور به طور کامل لغو شد.

وی در این رابطه گفت: مسئولان هنگ کنگ خواهان این بودند که در زمان دیگری و بعد از برگزاری کامل آرامش در کشورشان بازی های آسیایی ناشنوایان را برگزار نمایند. این موضوع در نشست روز گذشته هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا آنالیز شد اما با توجه به ادامه بحران سیاسی در هنگ کنگ و لحاظ کردن اهمیت برگزاری هرچه زودتر بازی های آسیایی، تصمیم به لغو امتیاز میزبانی هنگ کنگ و برگزاری آن در کشوری دیگر گرفته شد.

پورگر در خصوص میزبان جدید بازی های آسیایی ناشنوایان گفت: پیش از این و با در نظر دریافت همه احتمالات، با سه کشور اردن، بحرین و قطر مذاکراتی داشته ایم و موافقت شفاهی مسئولان ورزش آنها را برای میزبانی گرفته ایم. مکاتبه با کمیته پارالمپیک این کشورها هم طی روزهای گذشته انجام شد. مسئولان مربوطه از ما فرصتی خواسته اند تا پس از آنالیز کامل شرایط شان به خصوص برای تامین منابع اقتصادی لازم، پاسخ نهایی را بدهند اگرچه پاسخ ابتدایی آنها مثبت بوده است.

رئیس ایرانی کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان در آسیا و اقیانوسیه تاکید نمود که حداکثر تا 10 روز دیگر و از میان این سه کشور، میزبان جدید بازی های آسیایی تعیین می گردد.

به گزارش خبرنگاران، نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان - طبق برنامه ابتدایی - در 12 رشته برگزار می گردد. کاروان ایران در هشت رشته والیبال ساحلی، جودو، فوتبال، فوتسال، تکواندو، دوومیدانی، تنیس روی میز و شنا در این دوره بازی ها شرکت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 538

به "امتیاز میزبانی بازی های آسیایی ناشنوایان از هنگ کنگ گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز میزبانی بازی های آسیایی ناشنوایان از هنگ کنگ گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید