اعتبار دو میلیارد تومانی برای توسعه فناوری در دانشگاه بیرجند

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران حمید رضا نجف ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته پژوهش که پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت فراوری ملی است گفت : دراین هفته 98 سخنرانی، 9 نشست علمی، 45 کارگاه علمی، 2 مسابقه علمی و 8 سمینار دانشجویی در استان برگزار خواهد شد.

اعتبار دو میلیارد تومانی برای توسعه فناوری در دانشگاه بیرجند

نجفی از برگزاری جشنواره ملی پژوهش در 25 آذر ماه همزمان با اولین روز از هفته پژوهش در سالن اجلاس تهران اطلاع داد و اضافه کرد: همزمان با این برنامه در مراکز استان ها ستاد استانی در برگزاری برنامه هفته پژوهش فعالیت می نمایند.

وی با اشار به اینکه دانشگاه بیرجند به دنبال مهارت افزایی است، گفت: همه ساله در قالب یک سند و دستور العمل برنامه ها به دانشگاه ابلاغ می گردد که سال جاری ابلاغیات در زمینه تاکید بر بحث فناوری ارزش آفرین و کارآفرینی و مهارت آفرینی است لذا علم مبتنی بر فراوری ثروت در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند عنوان نمود: 24 آذر ماه همزمان با اولین روزهفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری مدرسه و دانشگاه و دومین روز هفته به دلیل اهمیت رسانه در موضوعات دانشگاهی با عنوان پژوهش فناوری و رسانه نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: سومین روز از هفته با عنوان پژوهش فناوری و صنعت و چالش ملی نام گذاری شده و به دلیل اهمیت علوم انسانی و هنر چهارمین روز هفته با عنوان پژوهش فناوری و امنیت و توسعه پایدار نام گذاری شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند از برگزاری دو میز گرد با هدف شناخت چالش های و برطرف مسائل استان با حضور متخصصین و شرکتها و سازمان های مرتبط اطلاع داد و اضافه کرد: در 28 آذر ماه جلسه ای در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار می گردد که از 16 پژوهشگر برتر تقدیر خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش مختص طیف و قشر خاص نیست، گفت: رابطه ای که دانشگاه بیرجند با نهاد های اجرایی استان در حوزه های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، پرورش شتر مرغ و قارچ خانگی، کسب مهارت مطالعه و یادگیری و حقوق شهروندی است که مخاطبین عام می توانند از آن بهرمند شوند.

وی از راه اندازی پرتال سازمان فنی و حرفه ای در سایت دانشگاه در راستا مهارت افزایی اطلاع داد و اضافه کرد: در این طرح افراد می توانند مدرک فنی و حرفه ای اخذ نمایند که در جهت مهارت افزایی و اشتغال زایی موقعیت خوبی است.

دانشگاه به دنبال حضور فعال در بطن جامعه برای حل مسائل

نجفی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند به دنبال حضور فعال در بطن جامعه برای برطرف مسائل است اضافه کرد: با انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با سازمانهای مختلف از جمله محیط زیست سعی داریم تا مسائل زیست محیطی استان همچون گرد و غبار و خشکسالی را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو میلیارد تومان در زمینه توسعه فناوری در دانشگاه بیرجند هزینه شده است، عنوان نمود: با توجه به اهمیت مبحث علمی و پژوهشی در دانشگاه بیرجند و پیگیری مسئولین دانشگاه علی رغم محدودیت بودجه سال جاری مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای دانشگاه در نظر گرفته شده که 5 درصد این مبلغ تخصیص یافته است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با اشاره به اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به مبحث علمی و پژوهشی گفت: دانشگاه بدون حمایت سازمان پیشنهاد دهنده نمی تواند در حل مسائل جامعه گام بر دارد و برطرف مسائل احتیاجمند تعامل سازنده دانشگاه و بخش صنعت و تجارت و دیگر نهادها است.

وی با بیان اینکه در چند ماهه اخیر دانشگاه با سازمان های اجرایی رابطه خوبی برقرار نموده است، اضافه کرد: کلیه فعالیت های شرکت های دانش بنیان باید منجر به اشتغال گردد هر شرکتی که بتواند یک نیرو کار را استخدام کند 10 امتیاز می گیرد لذا باید به سمتی برویم که علم در فراوری ثروت باشد تا بتوانیم وابستگی به خارج را کاهش داده و به آنچه در اقتصاد مقاومتی مطرح است برسیم.

نجفی از راه اندازی سامانه ساطع با اختصاص 400 میلیارد تومان در قالب یک صندوق توسط دولت با هدف حمایت از پژوهش در جهت برطرف مسائل مناطق مطابق با درخواست سازمان های مربوطه اطلاع داد و اضافه کرد: از تمامی دستگاه ها اجرایی استان تقاضا دارم تا در این سامانه ثبت نام و مسائل استان را ذکر نمایند تا دانشگاه های استان بتوانند طرح های مربوط به استان خودمان را برداشته و با شرکت های سود دهنده قرار داد ببندند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه طرح برون دانشگاهی یک طرح تقاضا محور است ادامه داد: دانشگاه بیرجند با تاکید بر طرح برون دانشگاهی و همزمان با تقاضا سازمان های مربوطه به دنبال برطرف احتیاج جامعه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 187

به "اعتبار دو میلیارد تومانی برای توسعه فناوری در دانشگاه بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار دو میلیارد تومانی برای توسعه فناوری در دانشگاه بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید