اصول طراحی بسته بندی و لیبل محصولات از زبان متخصصین استودیو فهار

به گزارش مجله دور زمین، فراوری کنندگان در صنایع مختلف خوب می­دانند که سلاح آن­ها در میدان جنگ با رقبا، طراحی بسته بندی آن­ها است. شما هر نوع طراحی بسته بندی محصول که انتخاب کنید در نهایت به یک لیبل احتیاج خواهید داشت تا هویت شما را در دید مخاطب قراردهد و باعث جذب اعتماد آن­ها گردد. خوب می­دانیم که هر یک از شما سلایق مختلفی دارید و دوست دارید طراحی لیبل و بسته بندی شما مطابق با سلیقه شما انجام گردد. اما این نکته را هم باید در نظر بگیرید که مشتریان شما هم هر یک سلایق خود را دارند و شما نباید به آن­ها بی­توجه باشید. به همین دلیل به یک استراتژی بازاریابی احتیاج خواهید داشت که بر روی خریداران تاثیر مثبت بگذارد و در نهایت باعث توسعه کسب و کار و افزایش فروش محصولتان گردد.

اصول طراحی بسته بندی و لیبل محصولات از زبان متخصصین استودیو فهار

طراحی مجذوب کننده در یک نگاه مصرف کنندگان را جذب خواهد نمود. ما در استودیو فهار، با در نظر داشتن اصول طراحی، استانداردها، نکات روانشناسی و تاثیر بر فکر خریدار، هویت بصری برند شما و... یک طراحی منحصر به فرد برای­تان خلق می­کنیم تا بتوانید مشتریان بالقوه­ای برای خود کسب کنید.

هدف اصلی از طراحی لیبل و بسته بندی محصول چیست ؟

طراحی لیبل جزو کوچکی از هویت بصری شرکت­های فراوری کننده محصولات مختلف است که برای هدف­های مختلفی به کار گرفته می­گردد. یک لیبل می­تواند معرف محصول شما باشد. یا حتی انواع محصولات شما را از یکدیگر تفکیک کند. برای به نمایش گذاشتن تجارت خودتان و نشان دادن آن به مشتریان خود، شما به یک لیبل احتیاج خواهید داشت. در دنیای رسانه­های امروز، لیبل یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند است که فروش بالای محصولات شما را تضمین می­کند.

لیبل­ها در طراحی خود لوگو، نام محصول، اطلاعات محصول، اطلاعات تماس و راه­های ارتباطی با شما و... را دارند که باعث می­گردد تا مصرف کنندگان به تمامی سوالاتی که در فکر خود در مورد محصول دارند برسند و شما را بیشتر بشناسند. همین شناخت کافی است تا بتوانید در بازه زمانی کوتاهی به معروفیت برسید.

اهمیت طراحی بسته بندی و طراحی لیبل در برند سازی و افزایش فروش

مهم­ترین عاملی که سبب شناسایی محصولات شما در قفسه­های فروشگاه میگردد، لیبل آن است. وجود یک لیبل مجذوب کننده می­تواند باعث جلب توجه مصرف­کنندگان گردد. هرچه مجذوب کنندهیت بصری آن بیشتر باشد، به همان میزان در فکر مخاطبین ماندگار خواهد شد. از طرفی باید بدانید که طرح و رنگ­بندی لیبل­ها باعث برانگیخته شدن احساسات مصرف­کنندگان می­گردد. اگر بتوانید طراحی چشم نوازی داشته باشید، می­توانید از رقبای خود سبقت بگیرید.

زمانی که لیبل شما در فکر مشتریان بماند، آن­ها در حین خرید در پی لیبل و محصول شما خواهند بود. به همین آسانی می­توانید برند خود را به نمایش بگذارید و مشتریانتان را حفظ کنید و در نتیجه به فروش بالا و سود کلان برسید. تفاوتی ندارد محصول شما چیست و چه کاربردی دارد، در هر صورت لیبلی متناسب با آن باید طراحی گردد. البته ناگفته نماند که لیبل­ها خود، انواع متنوعی دارند و ما در استودیو فهار متناسب با نوع محصول و بسته­بندی آن یک لیبل خارق العاده برایتان طراحی و اجرا می­کنیم که فروش را چند برابر می­کند.

نکات و اصول مهم در طراحی بسته بندی و لیبل محصولات

طراحی بسته بندی و لیبل زمانی تاثیر روی کسب و کارتان و بعلاوه فروش محصولاتتان خواهد گذاشت که علاوه بر ظاهر و زیبایی آن به یک سری نکات هم دقت کنید و طراحی اصولی برای آن در نظر بگیرید. کاری که ما در استودیو فهار برای لیبل­های شما انجام می­دهیم تا متناسب با اصول و استانداردهای تعریف شده باشد. اما احتمالا از خود بپرسید که این اصول کدامند؟ کافی است کمی دقیق­تر به موضوع نگاه کنید. از سری اصول مهم طراحی لیبل محصولات می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی متناسب با ابعاد محصول

همانطور که می­دانید، لیبل­ها بر روی محصول می­چسبند. زمانی که میزان لیبل با ابعاد محصول تطابق نداشته باشد، امکان استفاده از لیبل نخواهد بود. از طرفی به این نکته هم توجه کنید که شما ممکن است یک محصول را در ابعاد مختلف عرضه کنید، پس باید طراحی شما قابلیت تغییر میزان داشته باشد.

  • فونت نوشته های لیبل

به نظر شما برای لیبل باید از فونت ساده و خوانا استفاده کرد؟ یا فونتی مجذوب کننده و خیره کننده؟ ما به شما استفاده از چند فونت را در طراحی توصیه میکنیم. چرا که میتوانید برای هر قسمت از نوشته از فونت متناسب با آن بهره ببرید. برای مثال اطلاعات مصحول باید فونت ساده و خوانایی داشته باشد. در صورتی که برای شعار تبلیغاتی یا لوگو میتوانید از فونتهای فانتزی و... هم یاری بگیرید که بیشتر جلب توجه کند. انتخاب فونت مناسب یکی از اصول اصلی طراحی لیبل است.

  • پس زمینه ایده آل

منظور از پس زمینه ایده آل تصاویر ساده و یکدست است. استفاده از عکس­های طرح دار باعث شلوغ شدن لوگو شده و مجذوب کنندهیت آن را کم میکند. بعلاوه سبب میگردد نوشته­های روی آن خوانا نباشد.

  • نبود فضای منفی

طبق اصول طراحی لیبل فضای منفی به هر گونه فضای خالی و بلا استفاده گفته می­گردد که بر رروی جلوه بصری طرح تاثیر می­گذارد. هرچه فضای منفی طراحی شما کمتر باشد، به همان میزان در مسیر معرفی برند و افزایش فروش موفق­تر خواهید بود.

  • اصالت

حفظ اصالت در طراحی امری حیاتی است. شما نمی­توانید از رقبا کپی برداری کنید. طراحی و اطلاعات شما و... همگی باید به صورت منحصر به فرد و خلاقانه باشد.

بایدها و نبایدها در طراحی بسته بندی و لیبل محصولات کدامند؟

رعایت یک سری نکات در طراحی لیبل­ها الزامی­است. در مقابل نکاتی هم وجود دارد که به هیچ عنوان نباید در لیبل استفاده گردد. مطلع بودن به این نکات باعث می­گردد تا یک لیبل خارق العاده داشته باشید که نگاه­ها را به خود خیره می­کند. این بایدها و نبایدها عبارتنداز:

بایدهای طراحی لیبل

  • همبستگی تایپوگرافی داشته باشد. البته تداوم در اطلاعات و نوشته­ها را نباید از بین برد.
  • نوشته روی آن خوانا و قابل درک باشد.
  • رنگ نوشته و لوگو باید از پس زمینه آن متفاوت باشد.
  • رنگی که برای لیبل انتخاب می­کنید باید متناسب با محصول و بسته بندی آن باشد.
  • کرنینگ یا همان فاصله بین متنها باید رعایت گردد.
  • فرمتی برای لیبل انتخاب کنید که بتوان با نرم افزارهای مختلفی ان را باز کرد.
  • حاشیه امن در اطراف کار وجود داشته باشد.

نبایدهای طراحی لیبل

  • نباید هیچگونه غلط املایی و خوانایی در نوشته­های لیبل وجود داشته باشد.
  • در طراحی یک رنگ انتخاب نکنید که محصول شما را بی روح نشان می­دهد.
  • نباید طراحی را کاملا متقارن و منظم انجام دهید. در این صورت بسیار خسته کننده خواهد بود.
  • به هیچ عنوان از نمونه رقبا کپی برداری نکنید.
  • طرح­های شلوغ را انتخاب نکنید.

جمع بندی

بعد از طراحی لیبل بهتر است تست چاپ آن را انجام دهید تا مطمئن شوید که جلوه طرح شما بر روی چه متریال مجذوب کننده و مناسب است. در این صورت می­توانید تغییرات لازم را هم روی آن انجام دهید و در نهایت یک طراحی چشم نواز و زیبا مطابق با استاندارد و اصول طراحی داشته باشید. ما در استودیو فهار با در نظر داشتن تمامی نکات و بعلاوه بهره گیری از جدیدترین و بروزترین تجهیزات دنیای طراحی و چاپ لیبل دلخواه شما را با مناسبترین قیمت برایتان طراحی و اجرا خواهیم کرد.

منبع : fahar.ir

منبع: فرارو
انتشار: 9 فروردین 1402 بروزرسانی: 9 فروردین 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2376

به "اصول طراحی بسته بندی و لیبل محصولات از زبان متخصصین استودیو فهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول طراحی بسته بندی و لیبل محصولات از زبان متخصصین استودیو فهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید