52 اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کرد

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی 52 اثر از هنرمندان صنعتگر خوزستانی به شایستگی مُهراصالت را دریافت کردند.

52 اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کرد

به گزارش خبرنگاران، سید حکمت الله موسوی امروز دوشنبه (هشتم آذر 1400) گفت: در ششمین داوری مُهر اصالت ملی صنایع دستی کشور پس از ارزیابی داوران از میان 80 اثر استان خوزستان 52 اثر پیروز به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

وی افزود: با توجه به فعالیت های چشمگیر صنعتگران و هنرمندان خوزستانی طی چند سال گذشته و فرایند رو به رشد این حوزه و تلاش هایی که برای ترویج و آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است، در این دوره از نشست داوری نشان ملی به میزبانی استان خوزستان شاهد آثار قابل توجه و مرغوبی از هنرمندان خوزستانی بودیم و این اتفاق را به فال نیک می گیریم.

بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، موسوی بیان نمود: داوری مُهر اصالت ملی هر 2 سال یک بار برگزار می شود و محصولاتی که به بخش داوری می رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری مورد ارزیابی نهایی قرار می گیرند در این دوره شاهد رشد و خلاقیت در تمامی آثاری بودیم که از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به بخش داوری رسیده بودند که جا دارد به عنوان میزبان از تمامی هنرمندان و کارشناسان و عوامل برگزاری این دوره تشکر ویژه داشته باشیم.

موسوی با اشاره به حضور پررنگ صنعتگران خوزستان در این دوره گفت: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران این شهر برای ارتقا و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع دستی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2076

به "52 اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید