40 درصد زائران مشهد به صورت گروهی هستند، ساماندهی 5000 نفر زائر طرح مبدأ به مبدأ در اربعین

به گزارش مجله دور زمین، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی خراسان رضوی گفت: بین 30 تا 40 درصد زائران به مشهد به صورت گروهی وارد این شهر می شوند و مابقی به صورت انفرادی هستند.

40 درصد زائران مشهد به صورت گروهی هستند، ساماندهی 5000 نفر زائر طرح مبدأ به مبدأ در اربعین

سعید ولی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مشهدمقدس گفت: با توجه به مشکلاتی که پیش آمده تورهای خروجی از شهر مشهد مقدس کاهش یافته چراکه بخش اعظمی از سفرهای تابستانی خراسان رضوی به ترکیه بوده که هم اکنون تمایلی به آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما با این حال تعداد ورودی ها به مشهد افزایش پیدا کرده و شاهد هستیم که ملیت هایی که از خارج از کشور به مشهد سفر می کنند تنوع زیادی پیدا کرده اند هر چند همچنان بیشترین تعداد زائران غیرایرانی را اعراب تشکیل می دهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی خراسان رضوی اظهار داشت: بین 30 تا 40 درصد افراد به صورت گروهی به مشهد سفر کرده و مابقی به صورت انفرادی اقدام به سفر می کنند.

ولیزاده با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه زائران اربعین، شرح داد: ستاد تسهیلات سفر خراسان رضوی برای ساماندهی افرادی که قصد دارند در ایام اربعین به کربلای معلی سفر داشته باشند وارد عمل شده و برای سفر گروهی این افراد و خدمات رسانی به آنها برنامه ریزی شده است.

وی در ارتباط با طرح مبدأ به مبدأ، اظهار داشت: برای اربعین 5000 نفر از به مشهد مقدس سفر کرده و زیرساخت های خدمات رسانی به آنها در دست بررسی است. قیمت طرح مبدأ به مبدأ از شهرهای مختلف متفاوت است اما حداقل هزینه برای این اقشار در نظر گرفته می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی خراسان رضوی با اشاره به همکاری های تولیت آستان قدس رضوی در خدمات رسانی به زائران، اضافه نمود: تورهای حرم گردی اخیراً برای زائران در نظر گرفته می شود که می تواند خاطره خوبی از سفر به مشهد برای آنها به جای بگذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 923

به "40 درصد زائران مشهد به صورت گروهی هستند، ساماندهی 5000 نفر زائر طرح مبدأ به مبدأ در اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد زائران مشهد به صورت گروهی هستند، ساماندهی 5000 نفر زائر طرح مبدأ به مبدأ در اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید